Telewizja2015-04-02
4

TVP1 liderem w telewizji naziemnej. Zyskuje TV4, traci ATM Rozrywka

W marcu 2015 roku wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła TV4, a najwięcej straciła ATM Rozrywka.

Pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w marcu 2015 roku w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszył się o 7,53 proc. i wyniósł 16,09 proc.

Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 15,05 proc., po spadku w skali roku o 2,97 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,18 proc. i wyniósł 11,46 proc. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 0,70 proc. do 11,41 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info - udział tego kanału poszedł w dół o 8,03 proc. do 5,50 proc.
Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w marcu br. miała 5,16 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,07 proc. (oznacza to wzrost wynoszący 1,78 proc.).

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 21,02 proc., pochwalić się mogła TV4, która awansowała z pozycji 8. na 7. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,26 proc.

Z kolei najwięcej straciła ATM Rozrywka - było to 15,85 proc. do 1,38 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 14. na 17.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,71 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 6,02 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 3,92 proc. do 13,53 proc. Natomiast na trzeciej pozycji sklasyfikowana została TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,14 proc., po spadku w skali roku o 13,04 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,85 proc.; do góry o 1,23 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała wzrost o 3,26 proc. do 6,96 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która rok wcześniej była ósma (4,64 proc. udziału; wzrost o 12,08 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Sport News, którego udział poszedł do góry o 27,27 proc. do 0,70 proc. Z kolei najwięcej straciła ATM Rozrywka - było to 29,54 proc. do 1,67 proc. udziału.
 

Zobacz tabelę

*- dane Stopklatka TV obejmują okres od 17 do 31 marca ub.r., gdy kanał ten był monitorowany. Stacja ruszyła 15 marca ub.r.

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas