Telewizja2015-12-03
2

TVP1 na czele stacji naziemnych. TVP2 wyprzedziła TVN

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Fokus TV, a najwięcej straciła Eska TV.

W listopadzie 2015 roku pierwsze miejsce wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową zajęła TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2014 roku zwiększył się o 1,35 proc. i wyniósł 15,81 proc.

Drugie miejsce należało do Polsatu, który zanotował udział na poziomie 14,13 proc., po spadku w skali roku o 7,10 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP2, która przed rokiem była czwarta. Jej średni wynik w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 8,32 proc. i wyniósł 10,36 proc. Z kolei na czwartą lokatę z trzeciej spadł TVN, którego udział zmalał o 14,05 proc. do 10,09 proc.

Pierwszą piątkę zamyka TVP Info - udział tego kanału zwiększył się o 37,06 proc. do 7,36 proc.

Oczko niżej uplasowała się stacja TV4, która w zeszłym miesiącu miała 4,68 proc. udziału, po wzroście o 16,13 proc. Stacja ta awansowała z miejsca siódmego.

Zaś z szóstego na siódme miejsce spadła stacja TV Puls, która w listopadzie br. miała 4,54 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,34 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 41,28 proc., pochwalić się mógł Fokus TV, który w rankingu awansował z 18. na 17. miejsce. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,54 proc.

Z kolei najwięcej straciła Eska TV - było to 20,88 proc. do 0,72 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 20. na 22. - przedostatnie.

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w telewizji naziemnej znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 16,33 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 5,39 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 10,19 proc. do 12,07 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 9,68 proc., po spadku w skali roku o 0,92 proc.

Na czwartej lokacie sklasyfikowana została TVP2 (8,29 proc.; w dół o 4,60 proc.).

Pierwszą piątkę rankingu uzupełnia stacja TV Puls, której udział zmalał o 18,34 proc. do 6,01 proc. Trzy oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2, która przed rokiem była szósta (4,80 proc. udziału; w dół o 3,81 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogło TVP Info, którego udział poszedł do góry o 63,47 proc. do 3,58 proc. Zaś najwięcej straciła TVP Kultura - było to 33 proc. do 0,67 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas