Telewizja2016-08-03
4

TVP1 wygrała walkę o widza podczas Światowych Dni Młodzieży. TVP Info i TVN24 przed TVP2 (raport)

fot. Stanisław Wasiutyńskifot. Stanisław Wasiutyński

Najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w Polsce podczas Światowych Dni Młodzieży była TVP1. Podium uzupełniają Polsat i TVN, a na dalszych pozycjach znalazły się stacje newsowe: TVP Info i TVN24, które miały lepszy udział w rynku od TVP2.

TVP1 w okresie od 26 do 31 lipca 2016 roku miała średnio 12,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu tydzień wcześniej, tj. od 19 do 24 lipca br. zwiększył się on o 3,36 pkt. proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Tydzień wcześniej stacja ta zajmowała miejsce trzecie.

Na drugą lokatę spadł z kolei Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 0,94 pkt. proc. do 9,01 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był drugi. Udział tej stacji wyniósł 8,15 proc., po spadku o 1,46 pkt. proc.

Z miejsca szóstego na czwarte awansował kanał TVP Info, którego wynik wyniósł 7,40 proc. (wzrost o 3,43 proc.). Piąte miejsce zajął TVN24 (5,71 proc.; do góry o 1,08 pkt. proc.).

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, obie stacje w zeszłym pełnym tygodniu zanotowały najwyższe tygodniowe udziały od kwietnia 2010 roku (wówczas kanały te obszernie relacjonowały wydarzenia związane z katastrofą lotniczą w Smoleńsku).

Dopiero na szóste miejsce spadła TVP2 (tylko 4,82 proc.; w dół o 2 pkt. proc.).

O 0,69 pkt. proc. do 2,22 proc. udziału zwiększył się wynik Polsatu News - trzeciego najwyżej sklasyfikowanego kanału informacyjnego. Dzięki obszernym transmisjom związanych ze ŚDM stacja w ujęciu całotygodniowym miała najwyższy udział w historii nadawania (tj. w okresie od 25 do 31 lipca br. wyniósł on 2,12 proc.).

Najchętniej oglądane stacje w czasie trwania ŚDM

Zobacz tabelę

W okresie od 26 do 31 lipca br. największą widownię zgromadziły „Wiadomości”, które 31 lipca na antenie TVP1 oglądało 3,22 mln widzów.

Drugie miejsce zajęła transmisja ze ŚDM z 27 lipca. Audycję w Jedynce śledziło 2,72 mln widzów. Podium uzupełnia serwis sportowy, który tego samego dnia przyciągnął do TVP1 2,52 mln widzów.

Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” Jedynki (2,37 mln widzów, emisja 26 lipca), a pierwszą piątkę uzupełniają „Fakty” (również 2,37 mln widzów, 27 lipca).

Ogółem trzy audycje w rankingu top 10 programów, to transmisje bezpośrednio związane ze Światowych Dni Młodzieży. Ponadto trzy miejsca należały do dzienników telewizyjnych, które szeroko zdawały relacje ze ŚDM.

Najliczniej oglądane programy w trakcie trwania ŚDM

Zobacz tabelę

Telewizja Polska nadawała sygnał z relacjami ze Światowych Dni Młodzieży w jakości HD za pośrednictwem 23 stacji satelitarnych. Pracowało przy tym ok. tysiąca osób z Polski i zagranicy.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Światowe Dni Młodzieży

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas