Telewizja2017-11-21
14

TVP1 wyprzedziła Polsat, TVN24 przed TVP Info - liderem TVN. „M jak miłość” i mecz Polska-Meksyk hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły takie programy jak: „M jak miłość”, mecz Polska-Meksyk i PŚ w skokach narciarskich w Wiśle. Wśród stacji liderem był TVN, a z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 13 do 19 listopada 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 6,35 mln widzów, co przełożyło się na 39,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jest to najwyższa widownia tego serialu w bieżącym sezonie (w tym odcinku umarł Lucjan Mostowiak).

Drugi był poniedziałkowy towarzyski mecz piłki nożnej pomiędzy Polską, a Meksykiem. W TVP1 oglądało go średnio 4,92 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 32,20 proc. Pojedynek ten również równolegle był transmitowany w TVP Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że jego widownia na tej antenie wyniosła niemal 400 tys. osób (SHR% na poziomie 2,6 proc.).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-supermodelka-plus-size-polsat ##

Podium uzupełnia transmisja z indywidualnego konkursu PŚ w skokach narciarskich w Wiśle. Zawody te śledziło średnio 4,34 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 32,29 proc. udziału (w TVP Sport było to dodatkowe 228 tys. widzów i 1,76 proc. udziału - dane udostępnione przez TVP).

Czwarte miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony”, który w zeszłą niedzielę na antenie Jedynki oglądało 4,19 mln widzów, co dało stacji 25,85 proc. udziału.

Na kolejnej pozycji znalazł się medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 15 listopada miał 4,02 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 26,41 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 19 listopada na antenie tej stacji obejrzało 3,87 mln widzów (29,02 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,59 mln widzów (emisja tego samego dnia; 10. pozycja). 2,82 mln oglądających miały również tego samego dnia konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (15. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2,12 mln osób, co dało Jedynce 33,69 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do meczu Polska-Meksyk (2,10 mln widzów; 33,84 proc. udziału), a podium uzupełnia reality-show „MasterChef” (1,51 mln widzów; 21,95 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Kuchenne rewolucje” (1,45 mln; 26,39 proc.) i indywidulany konkurs PŚ w skokach (1,41 mln; 26,76 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego TVN wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,35 pkt. proc. do 11,32 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 11,04 proc., po wzroście o 1,28 pkt. proc.

Na ostatnia lokatę podium spadł Polsat. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 10,50 proc. (bez zmian).

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,27 proc. (w dół o 0,62 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,12 proc. do 41,13 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,68 proc. (- 0,10 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera też znalazł się TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,23 pkt. proc. do 13,87 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,76 proc. (do góry o 0,31 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 1,34 pkt. proc. do 7,94 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 0,64 pkt. proc. do 6,97 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (do góry o 0,11 pkt. proc. do 12,63 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas