Telewizja2017-07-04
37

Polsat liderem, TVP1 z najgorszą oglądalnością w historii, mecz Polska-Rumunia hitem czerwca

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w czerwcu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się mecze piłki nożnej pokazywane w Polsacie - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem czerwca 2016 roku zmniejszył się o 12,02 proc. i wyniósł 11,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 6,51 proc. do 9,05 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do czerwca 2016 roku zmalał o 26,31 proc. do 8,99 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, jest to najniższy miesięczny wynik tej stacji w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (6,37 proc. udziału; spadek o 3,92 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 41,07 proc. w czerwcu 2016 roku do 35,46 proc. w czerwcu 2017 roku. Jak wynika z analizy naszego portalu, jest to najniższy miesięczny wynik czterech głównych stacji w historii pomiarów oglądalności w naszym kraju.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24. Jego udział wyniósł 4,76 proc., po wzroście o 20,51 proc.

Szóste było TVP Info, które awansowało z ósmej lokaty. Udział tej stacji zwiększył się najbardziej w top 10 - o 30,16 proc. do 3,97 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,79 proc.; + 25,08 proc.), TVN7 (3,64 proc.; + 14,83 proc.), TV Puls (3,18 proc.; + 1,92 proc.) i Puls 2 (1,83 proc.; + 3,98 proc.).

Zobacz tabelę

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,50 proc., po spadku o 15,43 proc. Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w czerwcu br. zwiększył się o 0,26 proc. do 11,64 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (5,44 proc udziału; w dół o 5,56 proc.), która wyprzedziła TVP1 notującą również i w tym ujęciu swój najniższy wynik w historii (5,32 proc.; - 42,42 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 12,68 pkt. proc. do 12,26 proc.).

Zobacz tabelę

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Rumunią, który odbył się 10 czerwca. W Polsacie oglądało go średnio 7,26 mln osób (w Polsacie Sport - 726 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 50,26 proc. (Polsat Sport - około 5 proc.). Łączna widownia wygranego przez Polaków pojedynku wyniosła 7,99 mln osób (55,3 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął mecz piłki nożnej podczas piłkarskich Mistrzostwa Europy U-21 z 19 czerwca, w którym Polska zmierzyła się ze Szwecją. W Polsacie oglądało go średnio 3,25 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 24,26 proc. Spotkanie to transmitował również Polsat Sport. Z danych udostępnionych przez Telewizję Polsat wynika, że łączna widownia przegranego przez Polaków pojedynku na obu antenach wyniosła 3,7 mln osób (27,7 proc. udziału).

Podium uzupełnia mecz ME U-21 pomiędzy Polską, a Słowacją (3,11 mln widzów; 23,47 proc. udziału; emisja 16 czerwca w Polsacie). Łączna widownia tego spotkania z uwzględnieniem publiczności Polsatu Sport wyniosła 3,7 mln osób (28 proc. udziału).

Czwarte miejsce zajęło 15-lecie kabaretu Neo-Nówka transmitowane w Polsacie (3,10 mln widzów; 20,74 proc. udziału; emisja 4 czerwca).

Czołową piątkę uzupełnia serial „Ojciec Mateusz”, który 1 czerwca na antenie Jedynki oglądało 3 mln widzów, co dało stacji 22,03 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 17 czerwca obejrzało 2,83 mln widzów (25,68 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,79 mln widzów (emisja 4 czerwca; 11. pozycja). 2,34 mln oglądających miał pokazany tego samego dnia „Teleexpress” TVP1 (17. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez Polsat. Sześć lokat należało do programów TVP1, trzy - do TVP2, a jedna - do TVN.

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(37)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas