Telewizja2016-11-15
7

TVP2 wyprzedziła TVN w DVB-T. Rośnie Telewizja Puls (dane za październik)

Wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem oglądalności w zeszłym miesiącu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej stracił Polsat Sport News.

 

W październiku 2016 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do października 2015 roku zwiększył się o 0,25 proc. i wyniósł 15,83 proc.

Wiceliderem była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 13,80 proc., po spadku o 7,57 proc. Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 5,96 proc. i wyniósł 10,66 proc.

Na kolejną lokatę spadł TVN, której udział zmalał o 1,15 proc. do 10,30 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał o 15,65 proc. do 5,39 proc.

Wysoko uplasowały się oba kanały Telewizji Puls. TV Puls awansował z miejsca siódmego na szóste, a jego udział w rynku zwiększył się o 1,30 proc. do 4,68 proc. Z kolei trzy oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2 - stacja ta zwiększyła swój udział o 3,04 proc. do 4,07 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 86,59 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 10. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 3,06 proc.

Z kolei najwięcej w październiku br. stracił Polsat Sport News - było to 17,35 proc. do 0,81 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 20. na 21.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/polsat-na-czele-ogladalnosci-w-pazdzierniku-tvn-nowym-liderem-w-16-49-duzy-spadek-tvp1 ##

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w październiku 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 18,05 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 0,67 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,67 proc. do 12,86 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2 (8,84 proc., wzrost o 13,19 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,91 proc.; w dół o 9,08 proc.).

Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,11 proc.; przed rokiem było to 6,27 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 97,69 proc. do 3,42 proc. Najwięcej w tym ujęciu straciło TVP Info - było to 35,52 proc. do 1,87 proc. udziału.

Zobacz tabelę

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas