Internet2023-01-10
9

Musk zapowiada zmiany w interfejsie Twittera. Za miesiąc wpisy do 4 tys. znaków

Elon Musk poinformował, że w najbliższym czasie na Twitterze pojawi się opcja łatwego przechodzenia między wpisami polecanymi a tymi z obserwowanych profili. Natomiast możliwość zamieszczania długich tweetów zostanie wprowadzona na początku lutego.

Według zapowiedzi Elona Muska przechodzenie między wpisami polecanymi a tymi z obserwowanych profili ma polegać na przesuwaniu obrazu w prawo lub lewo. Opcja pojawi się w bieżącym tygodniu, prawdopodobnie w aplikacjach Twittera na smartfony i tablety.

Natomiast w przyszłym tygodniu ma zostać wprowadzona opcja dodawania wpisu do ulubionych. Będzie widoczna w menu „szczegóły”, które jest rozwijane po kliknięciu w trzy kropki znajdujące się w prawym górnym rogu każdego tweeta.

Musk podkreślił, że to początek większych zmian w interfejsie Twittera. Zaznaczył, że długie wpisy pojawią się na Twitterze na początku lutego.

W połowie grudnia Elon Musk potwierdził, że Twitter planuje zwiększyć górny limit znaków we wpisach z obecnych 280 do 4 tys. Pytani przez Wirtualnemedia.pl polscy dziennikarze korzystający z platformy krytycznie ocenili taką zmianę.

Spadki reklamowe Twittera pod rządami Muska

W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

Kolejne wyniki kwartalne platformy nie zostaną opublikowane, ponieważ po przejęciu pod koniec października przez Elona Muska została wycofana z amerykańskiej giełdy.

W związku z wieloma zmianami na Twitterze po przejęciu go przez Muska aktywność na platformie ograniczyło wielu reklamodawców. Według danych firmy Pathmatics z końcówki listopada przez minione dwa tygodnie kampanii na Twitterze nie prowadziła jedna trzecia ze 100 największych reklamodawców platformy. W regionie obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę przychody reklamowe Twittera spadły rok do roku o 15 proc.

Na początku grudnia dział sprzedażowy Twittera wysłał agencjom mediowym ofertę, w ramach której przy wydaniu na platformie od 500 tys. do 1 mln dolarów klient dostawał gratis emisję reklam za drugie tyle.

Na platformę z reklamami wróciły m.in. Amazon i Apple. Natomiast Elon Musk podkreślił, że liczba wyświetleń wpisów zawierających mowę nienawiści zmalała z ok. 10 mln na początku listopada do 2,5-3 mln. Podziękował reklamodawcom za to, że znów promują się na platformie.

Autor:tw

Więcej informacji:Twitter, Elon Musk

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas