Nowy właściciel platformy Twitter Elon Musk zapowiedział wprowadzenie opłaty w wysokości 8 dolarów miesięcznie za zweryfikowane konta na Twitterze.
Elon Musk w czwartek sfinalizował przejęcie Twittera. Jednym z jego pierwszych posunięć było zwolnienie czołowych menedżerów (w tym CEO i dyrektora finansowego), których oskarżył o wprowadzenie go w błąd co do liczby kont spamowych na platformie, a także generalnego radcy prawnego.
Musk wprowadza opłaty za weryfikację konta na Twitterze
We wtorek wieczorem Musk zapowiedział wprowadzenie opłaty w wysokości 8 dolarów miesięcznie za zweryfikowane konta na Twitterze.
— Elon Musk (@elonmusk) November 1, 2022
W serii tweetów opublikowanych we wtorek Musk oznajmił, że zweryfikowane konta otrzymają również "priorytet w odpowiedziach, wzmiankach i wyszukiwaniu, możliwość zamieszczania długich materiałów wideo i audio oraz o połowę mniej reklam" - napisał Reuters.
Wcześniej pojawiały się doniesienia, że opłata ma wynosić 20 dolarów miesięcznie; Musk tłumaczył, że firma musi płacić rachunki.
Twitter’s current lords & peasants system for who has or doesn’t have a blue checkmark is bullshit.
— Elon Musk (@elonmusk) November 1, 2022
Power to the people! Blue for $8/month.
Ponad 80 proc. użytkowników Twittera, którzy wzięli udział w niedawnej ankiecie, zadeklarowało, że nie będzie płacić za niebieski haczyk (będący potwierdzeniem weryfikacji konta - red.), a kolejne 10 proc. oświadczyło, że są gotowi zapłacić 5 dolarów miesięcznie.
Dotąd weryfikacja konta była darmowa.
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl o możliwości wprowadzenia płatności mówił Wojtek Kardyś, konsultant biznesowy, specjalista od komunikacji internetowej. „Podejrzewam, że będzie to model: darmowy Twitter z reklamami, a premium z dostępem do ekskluzywnych newsów i opcji, bez reklam, ale za pieniądze” - przewidywał.
Obecnie na platformie od prawie roku dostępna jest płatna usługa Twitter Blue (kosztuje 4,99 dol. miesięcznie). Oferuje dodatkowe funkcje, w tym brak reklam czy możliwość edycji tweetów.
Jak wynika z badania Mediapanel, we wrześniu Twittera w Polsce odwiedziło 11,23 mln internautów (37,82 proc. zasięgu), każdy spędzał tam przeciętnie 53 minuty i 14 sekund.
W drugim kwartale br. przychody Twittera zmalały o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Jako jedną z przyczyn wskazano niepewność związaną z niedoszłym przejęciem firmy przez Elona Muska.