Internet2016-07-01
2

Twitter ma w Polsce dwa razy mniej odsłon niż NK.pl i Fotka, a dużo więcej niż Instagram, Google+, Pinterest i Ask.fm

W maju br. Twitter przy 5 mln polskich użytkowników zanotował 103,3 mln odsłon, natomiast NK.pl i Fotka przy wielokrotnie mniej odwiedzających miały odpowiednio 200,9 i 257,5 mln odsłon. Google+, Pinterest i Ask.fm miały jedynie po kilkanaście mln odsłon.

Zdecydowanie najpopularniejszymi portalami społecznościowymi w Polsce pozostają Facebook i YouTube. W maju w badaniu Gemius/PBI po raz pierwszy oszacowano liczbę odsłon nie tylko polskich stron objętych audytem site-centric, lecz także pozostałych witryn, także zagranicznych. Okazało się, że Facebook zanotował 21,9 mln realnych użytkowników i 5,27 mld odsłon, a YouTube - 19,17 mln użytkowników i 1,08 mld odsłon.

Więcej odsłon od Facebooka miało tylko Google.pl (6,96 mld), natomiast ponad dwa razy mniej - największe polskie portale Onet.pl (2,04 mld) i WP.pl (1,99 mld).

A jak wyglądają statystyki mniej popularnych serwisów społecznościowych? Pod względem liczby odwiedzających zdecydowanym liderem w tej grupie jest Twiiter, który w zeszłym miesiącu miał 4,99 mln realnych użytkowników w Polsce. Przeglądarkowa wersja Instagrama zanotowała 4,04 mln użytkowników, Google+ - 2,77 mln, NK.pl - 2,52 mln, a Pinterest - 2,19 mln. Ask.fm odwiedziło 763,2 tys. internautów, a Fotka.com - 666,3 tys.

Na Twitterze prawie 5 mln realnych użytkowników wykonało 103,3 mln odsłon, co daje średnio 20,7 odsłony na każdego. Dużo wyższe statystyki odsłon zanotowały NK.pl i Fotka.com. Pierwszy serwis miał 200,9 mln odsłon (średnio 79,6 na użytkownika), a drugi - 257,5 mln (przeciętnie aż 386,4 na każdego odwiedzającego).

NK.pl w szczycie swojej popularności w latach 2008-2011 miał miesięcznie nawet 12 mln użytkowników, natomiast w latach 2013-2014 ich liczba zmalała z 8 mln do 3 mln. Na początku ub.r. serwis został przejęty przez Grupę Onet.pl, która pozycjonuje go jako witrynę z grami internetowymi. W ub.r. NK.pl zanotował dalsze spadki odwiedzalności.

Spadek popularności Fotki analizowaliśmy już pod koniec 2014 roku, zauważając, że serwis nadal mocno angażuje użytkowników pod względem liczby odsłon (w 2014 roku było to od 290 do 430 mln miesięcznie - według Megapanelu PBI/Gemius) i czasu spędzanego na stronie. Od

Przeglądarkowa wersja Instagrama w zeszłym miesiącu przy 4,04 mln polskich użytkowników miała 70,6 mln odsłon (średnio 17,5 odsłony na użytkownika). Instagram funkcjonuje przede wszystkim jako aplikacja mobilna, przy czym w badaniu Gemius/PBI nie jest jeszcze uwzględniany ruch w takich aplikacjach, dopiero rozpoczęto prace na wprowadzeniem ich pomiaru, a jego pierwsze wyniki mają być znane z października br.

Po kilkanaście milionów odsłon zanotowały w maju Google+ (2,77 mln użytkowników i 13,4 mln odsłon), Pinterest (2,19 mln użytkowników i 17,5 mln odsłon i Ask.fm (763,2 tys. użytkowników i 17,1 mln odsłon). W pierwszym serwisie przeciętny odwiedzający wykonał 4,8 odsłony, w drugim - 8, a w trzecim - 22,4.

Google+ od drugiej połowy 2013 roku do połowy ub.r. miało miesięcznie zazwyczaj 4-4,5 mln polskich użytkowników, przy czym już wtedy pytani przez Wirtualnemedia.pl eksperci od social media oceniali, że wynika to z integracji serwisu z innymi witrynami i usługami Google’a, a jego społeczność jest mało aktywna. W połowie ub.r. koncern oddzielił Google+ od swoich innych stron i usług, wskutek czego serwis w ciągu kilku miesięcy stracił połowę odwiedzających.

Ask.fm, z którego korzystają przede wszystkim nastolatki i dwudziestokilkulatkowie, rekordową popularność (na poziomie 2-2,5 mln użytkowników miesięcznie) osiągnął w 2013 roku, a w ub.r. liczba jego użytkowników zmalała do ok. miliona.

Zobacz tabelę


Ruch w internecie mobilnym zdecydowanie największe znaczenie ma dla Instagrama i Ask.fm. Przeglądarkowe wersje obu serwisów w zeszłym miesiącu zanotowały na smartfonach i tabletach prawie dwa razy więcej odsłon niż na komputerach stacjonarnych - w przypadku Instagrama było to 46,1 mln wobec 24,5 mln, a w przypadku Ask.fm 10,8 mln wobec 6,2 mln. Przy czym obie witryny dużo więcej użytkowników miały w internecie stacjonarnym.

U pozostałych serwisów przewaga ruchu dekstopowego nad mobilnym jest duża zarówno na poziomie użytkowników, jak i odsłon. NK.pl mając ponad dwa razy więcej (o 141 proc.) użytkowników stacjonarnych niż mobilnych zanotowała aż ponad siedem razy więcej odsłon stacjonarnych niż mobilnych (176,5 mln wobec 24,4 mln).

Na Google+ i Pintereście odsłon stacjonarnych było prawie trzy razy więcej niż mobilnych, a na Fotce - ponad dwa razy więcej.

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas