Twitter oddał w ręce wszystkich użytkowników platformę pozwalającą na śledzenie powodzenia konkretnych wpisów wśród innych osób korzystających z serwisu.
Do tej pory aktywni użytkownicy Twittera - największej mikroblogowej platformy w Internecie – nie mieli zbyt wielu wiarygodnych narzędzi pozwalających im sprawdzić, czy ich krótkie (zawierające maksymalnie 140 znaków) wpisy spotykają się z reakcją czytelników. Pewne pojęcie o popularności konkretnych tweetów mogły dawać jedynie komentarze umieszczane pod każdym z nich.
Teraz sytuacja się zmieniła. Twitter postanowił oddać w ręce każdego użytkownika zestaw specjalnych narzędzi, które pozwolą precyzyjnie prześledzić w jaki sposób odbierana jest w serwisie jego aktywność. Wcześniej taką sznasę mieli jedynie reklamodawcy i wybrani użytkownicy.
Wśród dostępnych narzędzi znalazła się możliwość obserwowania jak wiele osób przeczytało konkretny wpis, ile z nich weszło z tweetem w interakcję, a także tego, czy dany post traci, czy też zyskuje na popularności. Platforma pozwala na przeglądanie wszystkich danych w formie możliwych do filtrowania zestawień i wykresów.
Przedstawiciele Twittera nie ukrywają, że nowe narzędzia są przeznaczone głównie dla osób, które traktują serwis jak narzędzie pracy i ważny kanał komunikacji z odbiorcami – na przykład dziennikarzy, blogerów, polityków czy artystów. Pozostali, traktujący Twittera mniej profesjonalnie użytkownicy mogą zainteresować się platformą jako ciekawostką, która dostarczy co pewien czas ciekawych informacji na temat ich mikroblogowej aktywności.