Internet 2018-07-10
4

Twitter usuwa podejrzane konta, 70 milionów w ciągu dwóch miesięcy

W maju i czerwcu 2018 roku Twitter usunął z serwisu ponad 70 milionów kont podejrzanych o rozsyłanie dezinformacji lub spamu – wynika z niepotwierdzonych przez Twittera statystyk. Firma przyznaje jednak że prowadzi aktywną walkę o oczyszczenie platformy ze szkodliwych treści i zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom.

Informacje na temat walki Twittera z treściami zawierającymi fake newsy czy też spam dostarczył „The Washington Post” powołując się na własne źródła w serwisie. Zgodnie z nimi w okresie od początku maja do końca czerwca br. Twitter usunął ponad 70 mln podejrzanych kont, które w większości były wykorzystywane przez internetowych trolli oraz kontrolowane przez boty.

Według amerykańskiego dziennika obecne działania Twittera są odpowiedzią na wcześniejsze oskarżenia pod adresem serwisu, zgodnie z którymi platforma była w przeszłości wykorzystywana do wpływania na opinię publiczną podczas ostatnich wyborów prezydenckich w USA oraz głosowania Brytyjczyków w sprawie Brexitu.

Twitter nie potwierdził ani nie skomentował doniesień „The Washington Post”. Jeśli jednak statystyki podane przez gazetę są prawdziwe, to serwis zdecydował się na odważną akcję przeciwko podejrzanym profilom biorąc pod uwagę, że w I kwartale br. z Twittera korzystało 336 mln użytkowników, zatem liczba 70 mln usuniętych kont stanowi znaczącą część profili działających na platformie.

Przy braku komentarza dotyczącego liczby usuniętych kont Twitter zaznaczył, że prowadzi aktywną walkę ze szkodliwymi treściami w serwisie. Jedną z wprowadzonych ostatnio metod jest dodatkowa weryfikacja SMS-owa nowych profili zakładanych na platformie. Serwis informuje także, że zaczął stosować mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego do rozpoznawania kont naruszających zasady Twittera.

Firma twierdzi, że nowa metoda jest bardziej skuteczna niż zgłaszanie podejrzanych profili przez użytkowników serwisu. Według Twittera w maju br. sztuczna inteligencja zidentyfikowała tygodniowo ok. 9,9 mln kont, które potencjalnie mogły okazać się fałszywe lub spamerskie. Dla porównania we wrześniu ub.r. przy zastosowaniu tradycyjnych metod udało się rozpoznać jedynie 3,2 mln takich kont. W efekcie w maju br. do administracji Twittera zgłoszono 17 tys. przypadków rozsyłania spamu, podczas gdy w marcu ich liczba sięgała 25 tys.

W I kwartale 2018 roku Twitter zanotował przychód wyższy rok do roku o 21 proc., a także drugi z rzędu zysk netto.

Autor: ps

Więcej informacji: Twitter, fake news, spam, AI, uczenie maszynowe

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas