Według nieoficjalnych informacji za kilka tygodni Twitter wprowadzi możliwość publikowania filmów wideo za pomocą wewnętrznej aplikacji. Chce bardziej angażować użytkowników w treści zamieszczane w serwisie.
Obecnie użytkownicy Twittera mogą zamieszczać na swoich kontach filmy wideo, ale muszą wykorzystywać do tego zewnętrzną aplikację Vine. Jednak, według informacji podanych przez kilka serwisów internetowych w oparciu o doniesienia z kręgów zbliżonych do Twittera, za kilka tygodni w serwisie pojawi się nowa możliwość publikowania filmów wideo.
Zgodnie z doniesieniami Twitter pozwoli na łatwe umieszczanie na kontach użytkowników klipów filmowych za pomocą dodatkowych funkcji w swojej aplikacji. Możliwe będzie zatem bezpośrednie przeniesienie do serwisu filmu nakręconego na przykład wbudowaną w smartfon kamerą. Dostępne będą także odpowiednie narzędzia pozwalające na edycję publikowanego materiału.
Według źródeł wraz z udostępnieniem nowego narzędzia Twitter wprowadzi kilka ograniczeń oraz dodatkowych możliwości przy odtwarzaniu filmów. Jednym z nich jest długość trwania konkretnego klipu. W wypadku zwykłych użytkowników serwisu mówi się o czasie 20 lub 30 sekund na jeden klip. Inaczej jest w wypadku reklamodawców. Marki otrzymają bowiem możliwość publikowania filmów o długości do 10 minut. Będzie istniała także możliwość umieszczenia krótkiego, 6-sekundowego zwiastuna filmu, który będzie odtwarzany automatycznie podczas przeglądania wpisu. Autoplay będzie miał jednak wyłączony dźwięk, który pojawi się dopiero w momencie, gdy użytkownik kliknie na promowany tweet. Podczas przygotowywania zwiastuna jego autor będzie mógł wybrać dowolny, trwający 6 sekund fragment filmu, a nie tylko jego początkową sekwencję.
Obserwatorzy rynku serwisów społecznościowych podkreślają, że wprowadzając nowe narzędzia publikowania wideo Twitter z jednej strony dąży do większego niż dotąd zaangażowania użytkowników w treści zamieszczane w serwisie, z drugiej zaś chce sprostać konkurencji. W połowie ub. r. Facebook wprowadził możliwość publikowania filmów. Według ostatnich danych podanych przez serwis obecnie użytkownicy oglądają w nim treści wideo 3 miliardy razy w ciągu jednego dnia, a do końca 2014 r. liczba klipów publikowanych na Facebooku wzrosła ponad 3-krotnie (więcej na ten temat).
Mechanizmy publikacji klipów filmowych udostępniły także Snapchat oraz Instagram.