Prasa2013-12-09
7

„Twój Styl” 83 proc. więcej z reklam, mocno w dół „Wprost” i „Newsweek” (TOP 10)

W październiku br. cennikowe wydatki na reklamy w magazynach były o 9,8 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrost wpływów o ponad 80 proc. osiągnął „Twój Styl”, za to kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Wprost”, „Newsweek” i „Gala”.

Cennikowe wydatki reklamowe w magazynach wyniosły w październiku br. 298,67 mln zł, o 26,6 mln zł więcej niż rok wcześniej. Oznacza to wzrost o 9,78 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przy czym faktycznie te wydatki mogły być niższe niż przed rokiem. O ile bowiem w I połowie br. cennikowe nakłady reklamowe w magazynach zmalały w skali roku zaledwie o 0,15 proc. (zobacz szczegóły), a w III kwartale br. nawet wzrosły o 13,8 proc., o tyle rzeczywista wartość reklamy w czasopismach - według szacunków Starlinka - w trzech kwartałach br. wyniosła zaledwie 371,6 mln zł, o 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej (więcej na ten temat).

>>> „Tele Tydzień” liderem sprzedaży tygodników po trzech kwartałach 2013 (TOP 66)

W październiku br. zdecydowanie największe cennikowe wpływy z reklam wśród magazynów osiągnął „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Jego przychody wzrosły w skali roku aż o 11,85 mln zł (to o 83,1 proc. w górę), osiągając wartość 26,12 mln zł - prawie dwa razy więcej niż wpływy kolejnych w zestawieniu „Newsweeka” i „Wprost”.

Z kolei „Claudia” (G+J Polska) cennikowo zarobiła z reklam o 1,32 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 19,9 proc.). Natomiast przychody ukazującej się od listopada ub.r. „Grazii” (Wydawnictwo Bauer) wyniosły 10,76 mln zł.

>>> „Party” nadal liderem sprzedaży dwutygodników, „Naj” ostro w dół (TOP 23)

Pozostałe tytuły z czołowej dziesiątki zanotowały spadki cennikowych wpływów reklamowych. Najwięcej straciły tygodniki opinii: „Wprost” (AWR Wprost) zarobił o 3,5 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 20,7 proc.), a „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 2,73 mln zł mniej (to 16,9 proc. w dół). Natomiast przychody „Polityki” zmalały w skali roku o 273 tys. zł (to 3,1 proc. w dół).

„Gala” (G+J Polska) cennikowo zarobiła na reklamach 1,02 mln zł mniej niż rok wcześniej (12,1 proc. w dół), a „Party” (Edipresse Polska) - o 427 tys. zł mniej (5,8 proc. w dół). Minimalne spadki wpływów reklamowych zanotowały też „Viva!” (Edipresse Polska) - o 353 tys. zł, czyli 3,7 proc., oraz „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 52 tys. zł, czyli 0,6 proc.

>>> „Dobre Rady” najchętniej kupowanym miesięcznikiem w Polsce (TOP 111)

Zobacz tabelę

 

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas