W kwietniu br. magazyny cennikowo zarobiły z reklam 0,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Duże wzrosty osiągnęły „Twój Styl”, „Tele Tydzień” i „Party”, za to spadki na poziomie 17-27 proc. zanotowały „Wprost” i „Polityka”.
Cennikowe przychody reklamowe magazynów (bez autopromocji) w kwietniu br. wyniosły 287,27 mln zł, czyli 1,72 mln zł mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
„Twój Styl” cennikowo zarobił z reklam o 30,9 proc. więcej niż przed rokiem, a „Tele Tydzień” (oba pisma wydaje Wydawnictwo Bauer) - 41,4 proc. więcej. Natomiast wpływy „Party” (Edipresse Polska) zwiększyły się o 23,9 proc.
>>> „Dobre Rady” liderem pism poradnikowych, „Claudia” z największym wzrostem
Nieznaczne wzrosty cennikowych przychodów reklamowych zanotowały „Claudia” i „Gala” (oba pisma wydaje G+J Polska)). Pierwszy tytuł zarobił o 2 proc. więcej niż rok wcześniej, a drugi - o 4 proc.
Za to mocno zmalały wpływy reklamowe tygodników „Wprost” (PMPG) i „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Pierwszy zarobił o 16,7 proc. mniej niż w kwietniu ub.r., a drugi - o 26,7 proc. Mniejsze spadki zanotowały „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 6,1 proc., i „Viva!” (Edipresse Polska) - 4,3 proc.
>>> „Uważam Rze” z największym spadkiem w I kwartale, zyskał „Newsweek”
W dziesiątce najwięcej zarabiających z reklam magazynów po raz pierwszy znalazła się „Grazia” Wydawnictwo Bauer), obecna na rynku od listopada ub.r.
>>> „Gala” o 96 proc. do góry, „Party” liderem, „Grazia” za „Fleszem” i „Vivą!”
Zobacz tabelę