Drugą edycję programu „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 2,5 mln widzów. To mniej niż oglądało pierwszą serię rok temu, ale Polsat utrzymał pozycję zdecydowanego lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 23,4 mln zł.
Trzecia seria "Twoja twarz brzmi znajomo” nadawana była w Polsacie w soboty około 22.00, w okresie od 7 marca do 9 maja br. Jej średnia oglądalność wyniosła 2,48 mln widzów, co przełożyło się na 22,24 proc. udziału w grupie 4+ i 19,75 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek show nadany 7 marca br. Zobaczyło go 2,9 mln osób.
Zobacz tabelę
Dla porównania, pierwsza edycja formatu, nadawana wiosną 2014 r. przyciągała przed telewizory o pół mln widzów więcej. Oglądało ją średnio 3 mln osób, co przekładało się na odpowiednio 27,15 proc. i 27,58 proc. udziału (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania programu „Twoja twarz brzmi znajomo” Polsat był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja należała do telewizji TVN, emitującej wówczas filmy fabularne i końcówkę programu „Mali Giganci”, co dało jej 11,38 proc. udziału w rynku. Trzecie miejsce zajął TVP1 (filmy, serial „Oszustwo”; 10,14 proc.), a czwarta była TVP2 (także filmy; 7,50 proc.). Taka sama kolejność stacji była w grupie komercyjnej.
Zobacz tabelę
Cennikowe wpływy reklamowe z dziesięciu odcinków show wyniosły 23,4 mln zł. Dla porównania, osiem premierowych odcinków formatu pokazywanych wiosną ub.r., z reklam zarobiło 15,1 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Trzecią edycję programu wygrał Stefano Terrazzino. Wygraną - 100 tys. zł - zdecydował się przeznaczyć dla Fundacji "Pomóż dorosnąć".
Telewizja Polsat najprawdopodobniej będzie kontynuować show „Twoja twarz brzmi znajomo” jesienią br. Jednak ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.
„Twoja twarz brzmi znajomo” to program oparty na hiszpańskim formacie „Your face sounds familiar” należącym do Endemola. Edycje widowiska zrealizowano dotąd w ponad 30 krajach, m.in. w Chinach, Rumunii, Włoszech, Portugalii, Wielkiej Brytanii czy Grecji.