Telewizja2015-05-12
7

„Twoja twarz brzmi znajomo” straciła widzów. Polsat nadal liderem

Drugą edycję programu „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 2,5 mln widzów. To mniej niż oglądało pierwszą serię rok temu, ale Polsat utrzymał pozycję zdecydowanego lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 23,4 mln zł.

Trzecia seria "Twoja twarz brzmi znajomo” nadawana była w Polsacie w soboty około 22.00, w okresie od 7 marca do 9 maja br. Jej średnia oglądalność wyniosła 2,48 mln widzów, co przełożyło się na 22,24 proc. udziału w grupie 4+ i 19,75 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek show nadany 7 marca br. Zobaczyło go 2,9 mln osób.

Zobacz tabelę


Dla porównania, pierwsza edycja formatu, nadawana wiosną 2014 r. przyciągała przed telewizory o pół mln widzów więcej. Oglądało ją średnio 3 mln osób, co przekładało się na odpowiednio 27,15 proc. i 27,58 proc. udziału (więcej na ten temat).

W paśmie nadawania programu „Twoja twarz brzmi znajomo” Polsat był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja należała do telewizji TVN, emitującej wówczas filmy fabularne i końcówkę programu „Mali Giganci”, co dało jej 11,38 proc. udziału w rynku. Trzecie miejsce zajął TVP1 (filmy, serial „Oszustwo”; 10,14 proc.), a czwarta była TVP2 (także filmy; 7,50 proc.). Taka sama kolejność stacji była w grupie komercyjnej.

Zobacz tabelę


Cennikowe wpływy reklamowe z dziesięciu odcinków show wyniosły 23,4 mln zł. Dla porównania, osiem premierowych odcinków formatu pokazywanych wiosną ub.r., z reklam zarobiło 15,1 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Trzecią edycję programu wygrał Stefano Terrazzino. Wygraną - 100 tys. zł - zdecydował się przeznaczyć dla Fundacji "Pomóż dorosnąć".

Telewizja Polsat najprawdopodobniej będzie kontynuować show „Twoja twarz brzmi znajomo” jesienią br. Jednak ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

„Twoja twarz brzmi znajomo” to program oparty na hiszpańskim formacie „Your face sounds familiar” należącym do Endemola. Edycje widowiska zrealizowano dotąd w ponad 30 krajach, m.in. w Chinach, Rumunii, Włoszech, Portugalii, Wielkiej Brytanii czy Grecji.

Autor:pp

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas