Spółka Orle Pióro wydająca tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy” w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 21,9 proc. do 14,77 mln zł, a jej rentowność netto pogorszyła się z 385,8 tys. zł zysku do 229,3 tys. zł straty.
Przychody gotówkowe Orlego Pióra w ub.r. zwiększyły się z 11,39 do 14,15 mln zł, a te barterowe zmalały z 731,7 do 615,6 tys. zł. W sprawozdaniu zaznaczono, że wzrost jest związany z poluzowaniem obostrzeń covidowych, a także ze sfinalizowanego pod koniec roku połączenia ze spółką Distribution Point Group.
Nie podano, ile wyniosły przychody ze sprzedaży „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, a ile z emisji reklam i eventów (dirma organizuje m.in. gale 100% Polski Produkt i Strażnik Pamięci). Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 29 564 egz. (22 500 w wersji drukowanej i 7 064 w elektronicznej). - W stosunku do grudnia 2021 roku na koniec grudnia 2022 roku „Do Rzeczy” odnotowało wzrost liczby subskrypcji cyfrowych (e-wydań) o 20,3 proc. - podkreślono w raporcie.
81 proc. udziałów Orlego Pióra należy do PMPG Polskie Media, wydającego też „Wprost”. Wpływy w ramach tej grupy kapitałowej poszły w górę z 604,6 tys. do 1,86 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na działalność operacyjną spółka przeznaczyła w ub.r. 14,57 mln zł, o 21,7 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na usługi obce wzrosły z 7,75 do 9,05 mln zł, na wynagrodzenia - 2,68 do 3,09 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 1,36 do 2,18 mln zł.
Na poziomie sprzedażowym zysk firmy zwiększył się ze 148,4 do 201 tys. zł. Pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 79,3 do 398,9 tys. zł, głównie dlatego że w ub.r. utworzono odpis w wysokości 355 tys. zł na należności. Natomiast pozostałe wpływy operacyjne skurczyły się z 340,4 do 54,1 tys. zł.
W konsekwencji rentowność operacyjna poszła w dół z 409,5 tys. zł zysku do 143,8 tys. zł straty, a wynik netto - z 385,8 tys. zł zysku do 229,3 tys. zł straty. Zeszłoroczna strata została pokryta z kapitału zapasowego.
Prasa | Fundacja Tygodnika „Wprost” dostała 5,5 mln zł z rezerwy budżetowej. Posłowie PO chcą kontroli NIK |
Na koniec ub.r. Orle Pióro miało na rachunkach 2,67 mln zł, wobec 2,61 mln zł rok wcześniej. Kapitał własny spółki wynosił natomiast 2,24 mln zł.
Cała grupa kapitałowa PMPG Polskie Media w pierwszym kwartale br. przy spadku przychodów o 2,9 proc. do 10,72 mln zł zanotowała stratę EBITDA i operacyjną, a jej zysk netto wzrósł nieznacznie do 679 tys. zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021