Telewizja 2016-06-10
12

Tylko 210 tys. widzów „Pegaza”. TVP1 przegrała z konkurencją

Reaktywowany magazyn kulturalny „Pegaz” oglądało średnio 212 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania misyjnego formatu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Wpływy z reklam wyniosły 1,32 mln zł.

„Pegaz” na antenie TVP1 pokazywany był w środy zwykle około godz. 22.40, w okresie od 2 marca do 8 czerwca br. Średnia widownia audycji wyniosła zaledwie 212 tys. osób, co przełożyło się na 2,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął odcinek z 1 czerwca, który śledziło średnio 287 tys. widzów, a jego udział w rynku wyniósł 5,85 proc. Pokazany był on jednak godzinę później, niż zwykle.

Trzy topowe odcinki audycji

Zobacz tabelę

TVP1 w paśmie nadawania programu „Pegaz” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajęła TVP2 z udziałem na poziomie 12,47 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi był TVN (9,27 proc.; też filmy), a trzeci - Polsat (7,94 proc.; gł. „Pamiętniki z wakacji”).

Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był tutaj TVN, a dalej uplasowały się: Dwójka, Polsat i Jedynka.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe wokół emisji premierowych odcinków audycji wyniosły 1,32 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Program „Pegaz” poświęcony jest kulturze i sztuce. W każdym odcinku przedstawiane są informacje kulturalne, przegląd premier oraz recenzje nowości wydawniczych i muzycznych. Prowadzący - Agnieszka Szydłowska i Marek Horodniczy - rozmawiają z gośćmi na tematy związane m.in. ze sztuką, antropologią kulturową czy problemami cywilizacyjnymi.

Program z czasem zyskał opiekuna merytorycznego (została nim Barbara Schabowska z Programu II Polskiego Radia), a nadzór nad produkcją odcinków przejęła TVP Kultura.

Prezes TVP Jacek Kurski jest zadowolony z poziomu merytorycznego magazynu, ale na chwilę obecną nie wiadomo, czy Jedynka będzie kontynuować audycję. Centrum Informacji Telewizji Polskiej poinformowało nas, że w chwili obecnej trwają prace nad jesienną ramówką, a ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.

„Pegaz” w przeszłości emitowany był w TVP1 w latach 1959-2004, a potem magazyn został przywrócony na kilka miesięcy w 2009 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Pegaz, misyjny format

KOMENTARZE (12) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas