Badania2010-11-10
0

Tylko 30 proc. polskich nastolatków z miast lubi reklamy

Jedynie 30 proc. młodych Polaków mieszkających w miastach deklaruje, że z przyjemnością ogląda reklamy – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Zakupy w sklepach lubi natomiast ponad połowa tych osób.

53 proc. Polaków wieku 14-18 lat mieszkających w miastach deklaruje, że robienie zakupów i chodzenie po sklepach jest dla nich przyjemnością. Do najpopularniejszych kanałów informujących o promocjach zdaniem młodzieży należą reklamy w telewizji i internecie (odpowiednio po 56 proc. wskazań). Jednak co ciekawe, tylko 30 proc. polskich nastolatków lubi oglądać reklamy.

37 proc. młodych Polaków, czyli o 7 p.p. więcej niż rok temu, deklaruje skłonność do zakupu marki, która aktualnie jest najbardziej promowana. Z drugiej strony 42 proc. twierdzi, że tylko wyjątkowo atrakcyjna oferta mogłaby ich przekonać do dokonania zakupu określonej rzeczy. Natomiast aż 62 proc. respondentów, kiedy ma jakieś dobre lub złe doświadczenia z nowym produktem, bez ograniczeń dzieli się nimi z innymi.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą ankiet internetowych CAWI w dniach 30 lipca – 11 sierpnia br. W sondażu, prowadzonym na stronie Epanel.pl wzięło udział 303 mieszkańców miast w wieku 14-18 lat.

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas