W I kwartale br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 2,43 proc. i wyniosła 105 305 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 5,41 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 67 678 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 46 507 egz., po wzroście o 8,78 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 39 201 egz., po spadku o 1,25 proc.
Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu wynoszącą 29,76 proc., co w efekcie dało mu średni wynik na poziomie 27 164 egz.
Zobacz tabelęW marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 2,28 proc. do 108 674 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 66 327 egz., po spadku o 7,29 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik”, który przed rokiem był drugi (41 726 egz.; wzrost o 11,20 proc. - największy w zestawieniu). Na drugie miejsce spadło „Auto-Moto” (40 864 egz.; do góry o 5,45 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 25 009 egz.; spadek o 0,23 proc.).
Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 32,93 proc. do 21 188 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.