W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych był „Dziennik Zachodni”. Jedynym wzrostem sprzedaży pochwalić się mógł „Dziennik Wschodni”, z kolei najwięcej stracił „Kurier Lubelski”.
Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w I kwartale 2014 roku wyniosła 47 758 egz., czyli o 12,72 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Druga lokata należała do „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym odcinku czasu zmniejszył się o 10,23 proc. do 46 271 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I kwartale 2014 roku wyniosła 34 045 egz., po spadku o 9,15 proc.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Dziennik Wschodni”, który awansował z miejsca 21. na 20. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zwiększyła się bowiem o 0,71 proc. i wyniosła 8 359 egz. Od maja br. jego wydawcą jest spółka Corner Media, która kupiła go od Mediów Regionalnych (więcej na ten temat).
Z kolei największy spadek zanotował „Kurier Lubelski” (Polskapresse), który zajął miejsce 23. - przedostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał o 16,79 proc. i ostatecznie wyniósł 4 694 egz.
Zobacz tabelęNa kolejnej podstronie dane z marca br.
- 1
- 2