Prasa2016-08-10
25

Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży w I półroczu 2016. Większość tytułów z najniższą sprzedażą w historii

W I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu 2016 roku wyniosła 291 909 egz., czyli o 7,47 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 146 542 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - było to 9,60 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,37 proc. do 141 600 egz.

Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,88 proc. Dziennik ten w I półroczu br. sprzedawał się w liczbie 55 572 egz.

Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 44 682 egz., po spadku o 4,90 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/fakt-gazeta-wyborcza-i-super-express-z-najnizsza-sprzedaza-w-historii-przeglad-sportowy-o-12-proc-do-gory-dane-za-czerwiec ##

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 10,56 proc. i wyniosła 20 828 egz.

Warto dodać, że wszystkie dzienniki oprócz „Gazety Polskiej Codziennie” i „Parkietu” (Gremi Business Communication) zanotowały najniższą sprzedaż w historii ich średnich wyników w I półroczu.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas