Prasa2015-09-15
0

Tylko „Motor” zwiększa sprzedaż. „Top Gear” z największym spadkiem w I półroczu

W I półroczu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 4,36 proc. i wyniosła 107 867 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 10,58 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 724 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), które przed rokiem było drugie. Jego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 40 577 egz., po spadku o 7,30 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą na poziomie 39 216 egz. Stracił on 4,54 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był liderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 22,36 proc., co w efekcie dało mu średni wynik sprzedażowy na poziomie 34 397 egz.

Zobacz tabelę

W czerwcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszyła się o 3,11 proc. do 100 724 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 67 054 egz., po spadku o 10,19 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera - po awansie z miejsca drugiego - zajęło „Auto-Moto” (44 259 egz.; wzrost o 17,01 proc. - największy w zestawieniu).

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (36 245 egz.; do góry o 12,67 proc.), zaś z pierwszej na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (27 459 egz.; w dół o 34,46 proc. - największy w rankingu).

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas