Telewizja 2013-11-26
8

“Tylko muzyka” liderem, ale straciła 630 tys. widzów. 54 mln zł z reklam

Szóstą edycję “Tylko muzyki” oglądało 2,72 mln widzów, o 630 tys. mniej niż emitowaną rok wcześniej czwartą odsłonę talent-show. Polsat w czasie nadawania formatu był liderem rynku, a wpływy reklamowe wyniosły 54 mln zł. Kolejną edycję programu zobaczymy wiosną 2014.

Program “Tylko muzyka. Must be the music 6” nadawany był w Polsacie w niedziele o 20.00 od 1 września do 24 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia widownia talent-show wyniosła 2,72 mln widzów. Przełożyło się to na 17,14 proc. udziału wśród wszystkich oglądających oraz 19,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Najwięcej widzów miał odcinek z 6 października, który oglądało 3,23 mln osób.

Szósta seria talent-show gromadziła aż o 630 tys. widzów mniej niż nadawana rok wcześniej czwarta edycja “Tylko muzyki”. Oglądało ją bowiem 3,35 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 21,38 proc. i 23,91 proc. (zobacz szczegóły). Większą oglądalność od zakończonej właśnie edycji programu miała też nadawana wiosną piąta odsłona show - jej wynik to 3,25 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 20,20 proc. i 23,96 proc. (dowiedz się więcej).

Polsat w paśmie nadawania „Tylko muzyki 6” był liderem rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów. Drugie miejsce należało do TVN z wynikiem 14,98 proc. Stacja ta nadawała w tym paśmie “MasterChefa” i “Przepis na życie”. Trzecią pozycję zajęła TVP1 (14,42 proc., “Pogoda”, “Blondynka”, filmy fabularne), a czwartą - TVP2 (10,71 proc., głównie programy kabaretowe i “Czas honoru”). Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był już jednak TVN, a Polsat uplasował się na drugim miejscu.

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe z odcinków szóstej edycji muzycznego programu wyniosły 53,9 mln zł, czyli zdecydowanie więcej od przychodów czwartej serii, które osiągnęły wartość 37,62 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Głosami widzów Polsatu zwycięzcą “Tylko muzyki 6” został zespół ShataQs, który w finałowej dogrywce pokonał grupę Be.My. ShataQs wygrał nagrodę główną w wysokości 100 tys. zł oraz kampanię promocyjną o identycznej wartości na antenie RMF FM. Zespół wystąpi również podczas Sylwestrowej Mocy Przebojów w Gdyni.

>>> ShataQs zwycięzcą VI edycji „Tylko muzyka. Must be the music” (fotogaleria)

 

Telewizja Polsat zamierza wiosną 2014 roku pokazać siódmą edycję “Tylko muzyki”. Trwają już precastingi do niej (więcej na ten temat).

Autor: pp

KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas