W lipcu br. wszystkie programy informacyjne miały mniejszą widownięniż rok wcześniej, z wyjątkiem nadawanej w TVP 2 o godz. 18.30"Panoramy". Z kolei wieczorne wydanie tego dziennika zanotowałonajwiększy spadek. Liderem rankingu pozostają "Wiadomości".
Średnia widownia "Wiadomości" TVP 1 w lipcu wyniosła 3,3 mlnosób i była o 446 tys. niższa niż w lipcu 2007 roku - wynika zdanych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął także nadawany w Jedynce "Teleexpress",który w zeszłym miesiącu przyciągał przed ekrany średnio 2,99 mlnwidzów. Rok wcześniej program ten gromadził przed telewizorami 3,23mln oglądających. Mimo spadku widowni, "Teleexpress" poprawił swójudział w rynku.
Na trzeciej pozycji znalazły się "Fakty" TVN, które w lipcu br.oglądało średnio 2,78 mln osób. Oznacza to spadek o 9,4 proc. wstosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku.
Kolejne miejsce zajęła emitowana w TVP 2 "Panorama" z godz.18.30, którą w lipcu br. oglądało 1,52 mln widzów, a rok wcześniej1,43 mln. Był to jedyny dziennik, który w zeszłym miesiącu zyskałwidzów w ujęciu rocznym, wzrósł też jego udział w rynku.
Minimalnie mniejszą widownię od "Panoramy" miały znajdujące sięoczko niżej "Wydarzenia" Polsatu. W lipcu br. przyciągały one przedtelewizory średnio 1,51 mln widzów, czyli o 335 tys. mniej niż rokwcześniej.
Największy względny i bezwzględny spadek oglądalności zanotowałaznajdująca się na miejscu szóstym wieczorna "Panorama". W lipcu2007 roku, gdy nadawana była jeszcze o 22.00, przyciągała przedtelewizory 1,92 mln osób, zaś w lipcu br., gdy emisja była już o24.00, jej oglądalność spadła do 541 tys. widzów.
Dalej znalazły się emitowane w TVN 24 w dni powszednie "Fakty pofaktach" - program miał w zeszłym miesiącu 345 tys. widzów.
Nadane w lipcu br. wydania "Puls Raportu" o godz. 22.00 (programzdjęto z anteny w połowie miesiąca) oglądało średnio 174 tys.widzów i był to najlepszy miesięczny wynik tego programu odpoczątku jego istnienia (powstał pod koniec października 2007 r.).Wydania dziennika Pulsu z 18.30 miały w lipcu średnio 68 tys.widzów.
Zobacz tabelę
W komercyjnej grupie docelowej (widzowie w wieku od 16 do 49 lat)wszystkie dzienniki w lipcu br. straciły widzów, liderem podwzględem gromadzonej widowni były "Wiadomości", zaś największystratę w oglądalności poniosła wieczorna "Panorama".
Z kolei wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat zamieszkałych wmiastach największą popularnością w lipcu br. roku cieszyły się"Fakty". Jako jedyna w tej grupie widzów zyskała "Panorama" o18.30, zaś liderem pod względem spadku oglądalności była, podobniejak w poprzednich grupach, "Panorama" przesunięta z 22.00 na24.00.
Dane AGB Nielsen Media Research dotyczą okresów do 1 lipca do 30lipca 2007 roku i od 1 lipca do 30 lipca 2008 roku.