W październiku 2012 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych uplasował się magazyn „National Geographic Polska”. Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w październiku 2012 roku wyniosła 54 894 egz. i była o 12,80 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez G+J „NG Traveler”. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 2,80 proc. i ostatecznie uplasowała się na poziomie 25 674 egz.
Trzecią lokatę zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie sprzedał się on w liczbie 11 040 egz. po spadku o 13,78 proc. - największym w zestawieniu.
Zobacz tabelę
W październiku 2012 roku w porównaniu do września 2012 roku jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 3,69 proc.) pochwalić się mógł „National Geographic”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił „NG Traveler” - było to 13,38 proc.