Telewizja2012-11-07
5

Tylko Polsat News zyskuje wśród stacji informacyjnych

W październiku br. wszystkie kanały informacyjne oprócz Polsat News zanotowały spadki oglądalności. Liderem zestawienia pozostało TVP Info, natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajęła TVN24.

Średnia minutowa widownia TVP Info w październiku br. wyniosła 202 tys. osób i była o 13,73 proc. niższa niż rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 3,90 proc. do 3,40 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował spadek widowni o 5,67 proc. do poziomu 191 tys. oglądających. Natomiast udział tej stacji spadł z 3,37 proc. do 3,21 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w październiku br. w każdej minucie miał średnio 49 tys. widzów, czyli o 4,47 proc. więcej niż rok wcześniej - jest to jednocześnie jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei udział tej stacji poszedł do góry z 0,78 proc. do 0,83 proc.

Oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 1,84 proc. do 13 tys. widzów. Z kolei udział tego kanału pozostał na podobnym poziomie i wyniósł 0,22 proc.

W komercyjnej grupie 16-49 liderem była stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,48 proc. (wzrost o 0,09 pkt. proc). Drugie miejsce zajął kanał TVP Info z wynikiem 1,51 proc. (spadek o 0,47 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,67 proc.; + 0,06 pkt. proc.). Natomiast zajmująca czwartą lokatę Superstacja zanotowała tutaj wzrost udziału z 0,07 do 0,08 proc.

Zobacz tabelę


Kanał TVN CNBC o tematyce ekonomiczno-biznesowej zanotował w dziewiątym miesiącu br. wzrost średniej oglądalności o 13 proc. do 3,5 tys. widzów. Natomiast jego udział wzrósł z 0,05 proc. do 0,06 proc.

Nielsen Audience Measurement obecnie nie ściąga danych oglądalności ze wszystkich gospodarstw w panelu, w które mają dostęp do TV Biznes. W związku z tym wyniki tej stacji są niewiarygodne i nie zostały uwzględnione w rankingu.

Zobacz tabelę


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 7,6 tys. widzów, czyli aż o 29,37 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Zobacz tabelę


Natomiast średnia widownia TTV w październiku br. wyniosła 27,5 tys. osób. Jest to kanał społeczno-interwencyjny, który nadaje od 2 stycznia br.

Zobacz tabelę


W październiku br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało programy lokalne z 26 października br. (888 tys. osób), w TVN24 hitem był skok Felixa Baumgartnera (2,23 mln widzów), a w Polsat News - magazyn „Państwo w Państwie” (449 tys. widzów).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Polsat News, stacja informacyjna

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas