Tylko Polsat zanotował w 2011 roku wzrost oglądalności wśród wielkiej czwórki stacji naziemnych. Najwięcej straciła TVP 1, która jednak utrzymała pozycję lidera w grupie 4+, w 16-49 był nim Polsat. Hitami 2011 roku były seriale “Ranczo” i “M jak miłość”.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udział w rynku liderującej Jedynki spadł aż o 1,94 pkt. proc. wzgędelm 2010 roku i w roku ubiegłym wyniósł 17,41 proc. Na drugim miejscu utrzymał się TVN, którego udział też zmalał,ale tylko o 0,26 pkt. proc. do 14,95 proc.
Na trzecią pozycję z czwartej awansował Polsat, notując wzrost udziału z 13,84 proc. do 14,53 proc. Poza podium spadła Dwójka. Jej wynik zmalał o 1,22 proc. i wyniósł w ub.r. 13,27 proc.
Spadki zanotowały też plasujące się na miejscach piątym i szóstym stacje informacyjne TVP Info (o 0,68 pkt. proc.) i TVN 24 (o 0,31 pkt. proc.), wzrosty zanotowały za to kolejne w zestawieniu kanały ogólnorozrywkowe TV 4, TV Puls, TVN 7 i Polsat 2.
Zobacz tabelę
W grupie komercyjnej 16-49 nowym liderem został Polsat z udziałem na poziomie 16,45 proc. Dzięki wzrostowi o 0,42 pkt. proc. awansował on z pozycji drugiej. Z pierwszego na drugie miejsce spadł za to TVN, którego udział zmalał o 0,27 pkt. proc. do 16,09 proc.
Trzecie miejsce zajęła Jedynka (spadek o 2,22 pkt. proc.), a czwarta była siostrzana Dwójka (w dół o 1,65 pkt. proc.).
Zobacz tabelę
Trzema najpopularniejszymi programami w 2011 roku były seriale “Ranczo” (TVP 1; 8,51 mln widzów), “M jak miłość” (TVP 2; 8,41 mln) oraz “Teleexpress” (TVP 1; 7,7 mln). W rankingu 20 najpopularniejszych pozycji, aż 14 miejsc zajęła Jedynka, cztery - Dwójka, a tylko po jednej przypadło Polsatowi i TVN.
W grupie 16-49 liderem było “M jak miłość”, trzecie było ”Ranczo”, ale drugie miejsce zajęły “Wydarzenia” Polsatu.
W 2011 roku Polacy oglądali telewizję średnio przez 4 godz. i 2 min. dziennie. To krócej niż w 2010 roku, ale dłużej niż w 2009 czy 2008 roku.