Telewizja2012-07-04
3

Tylko Polsat zyskał widzów w I półroczu 2012, liderem TVP1

Liderem rynku telewizyjnego w I półroczu 2012 r. była TVP1, mimo znacznie mniejszego udziału w rynku. W grupie 16-49 numerem jeden był Polsat - top 25 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, udział Jedynki w rynku telewizyjnym w I półroczu 2012 r. wyniósł 16,34 proc. i był o aż 2,34 pkt. proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r.

Na drugie miejsce awansował Polsat z udziałem na poziomie 14,39 proc. Stacja ta w stosunku do ub.r zyskała 0,05 pkt. proc. Był to jedyny wzrost wśród głównych stacji telewizyjnych.

Na trzecią pozycję spadła TVN, której udział w rynku telewizyjnym spadł o 0,69 pkt. proc. i wyniósł 14,19 proc. Tuż za podium znalazła się TVP2, która rok wcześniej zajmowała taką samą lokatę. Jej udział w rynku telewizyjnym w I półroczu 2012 r. zmalał o 0,84 proc., co dało tej stacji wynik na poziomie 13,05 proc.

Zagregowany całodobowy udział w rynku czterech największych nadawców wyniósł w I półroczu 2012 roku  57,97 proc., w porównaniu do 61,84 proc. w analogicznym okresie 2011 r. Oznacza to spadek o 3,87 pkt. proc.

Zobacz tabelę


W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - już wszystkie główne stacje straciły udziały na rynku. Liderem tutaj była Telewizja Polsat
z wynikiem 16,13 proc. po spadku o 0,26 pkt. proc.  Na drugiej pozycji znalazła się TVN (15 proc.; spadek o 1,32 pkt. proc.), a na trzeciej TVP1 (12,95 proc.; spadek o 1,76 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas