“Poradnik Domowy” to jedyny miesięcznik poradnikowy dla kobiet, który zanotował w październiku ub.r. wzrost sprzedaży. Największe spadki dotknęły z kolei tytuły G+J: “Naj Magazyn”, którego sprzedaż spadła poniżej 100 tys. oraz “Claudię”.
Liderem zestawienia zostały wydawane przez Grupę Burda “Dobre Rady”. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika w październiku 2011 roku wyniosła 438 711 egz. po spadku o 1,72 proc. w porównaniu z październikiem 2010 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł magazyn “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem poszła w dół o 10,77 proc. do 415 191 egz. Tytuł ten obecnie ma cenę 2,20 zł, zaś w październiku 2010 roku kosztował 1,99 zł.
Na podium znalazł się także “Poradnik Domowy” (Agora), którego wynik poszedł do góry o 19,68 proc., czyli najbardziej w zestawieniu. W dziesiątym miesiącu sprzedał się on w liczbie 386 461 egz. Teraz magazyn ten kosztuje 1,99 zł, natomiast w październiku 2010 roku jego cena wynosiła 2,90 zł.
“Poradnik” zepchnął na czwarte miejsce “Kobietę i Życie” (Wydawnictwo Bauer), której sprzedaż spadła o 11,20 proc. do 373 491 egz. W grudniu ub.r. wydawca zwolnił dotychczasową redaktor naczelną tego tytułu Beatę Dzięgielewską (więcej na ten temat).
Najwięcej w rankingu stracił zajmujący ostatnie, siódme miejsce “Naj Magazyn” (G+J Polska). Jego sprzedaż ogółem w październiku ub.r. poszła w dół o 34,69 proc. i wyniosła 99 922 egz. Drugi największy spadek odnotowała plasująca się oczko wyżej “Claudia” (także G+J) - jej wynik zmalał o 21,78 proc. i wyniósł 172 404 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane z października ub.r. do danych z września ub.r. widać, że najwięcej straciła “Claudia” (22,32 proc.), a największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się może “Olivia” (Marquard Media Polska, + 23,44 proc.).