Prasa2009-12-22
0

Tylko 'Show' zyskało, 'Party' niezmiennie liderem

Liderem sprzedaży w segmencie pism typu people było we wrześniu br. niezmiennie „Party”, ale wzrost zanotowało jedynie konkurencyjne „Show”. Wśród tygodników yellow bez zmian króluje "Życie na Gorąco", a tracą wszystkie tytuły poza „Na żywo”.

We wrześniu br. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 489 403 egz., czyli była o 2,7 proc. niższa niż w we wrześniu 2008 roku – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się główny konkurent "Party", czyli dwutygodnik "Show" Wydawnictwa Bauer, którego sprzedaż ogółem wyniosła 466 926 egz.  i była o 0,8 proc. wyższa niż we wrześniu 2008 roku, gdy tytuł debiutował na rynku (w tamtym miesiącu ukazał się tylko jeden numer „Show”).

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała spadek sprzedaży aż o 22,1 proc. i we wrześniu br. sprzedała się w ilości 152 461 egz.

Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 100 045 egz. i spadkiem wynoszącym 17,5 proc.

Zobacz tabelę


Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentu people, a największy z nich dotknął „Vivę!”.

Zobacz tabelę

 


* - wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer). Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał się we wrześniu br. w ilości wynoszącej 680 181 egz., czyli o 4,1 proc. niższej niż rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał we wrześniu br. sprzedaż ogółem na poziomie 344 612 egz. i zanotował 5,8 – proc. spadek.

Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 13,8 proc. do 272 608 egz.

Minimalny wzrost (o 0,2 proc.) odnotował natomiast będący na piątym miejscu tygodnik „Na żywo”.

 

Zobacz tabelę



Porównując dane z września br. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że spadła sprzedaż wszystkich tygodników yellow poza „Na Żywo”. Najwięcej straciła "Rewia", której sprzedaż poszła w dół o 3,5 proc.
 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp / pp / pp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas