Liderem rynku telewizyjnego w listopadzie br. była TVP 1. W grupie 16-49 na pozycji numer 1 znalazła się Telewizja Polsat. Ranking top 30 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Udział Jedynki w rynku w listopadzie 2010 r. wyniósł 18,98 proc. i był o 4,3 proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu ze sporą stratą do lidera znalazła się TVN, której udział wyniósł 15,33 proc. po spadku o 8 proc.
Na trzecią pozycję awansowała TVP 2 - jej udział wzrósł o 1 proc. do 14,97 proc. Z kolei wynik na poziomie 14,04 proc. zanotowała Telewizja Polsat. Dało jej to czwarte miejsce, rok temu stacja była trzecia (spadek o 8,5 proc.).
Zagregowany całodobowy udział w rynku czterech największych nadawców wyniósł w listopadzie 63,32 proc., w porównaniu do 66,75 proc. w analogicznym okresie 2009 r.
Zobacz tabelę
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była telewizja TVN, której udział wyniósł tutaj 15,76 proc. (spadek o 10 proc.) i był wyżsy niż w grupie wszystkich widzów.
Na pozycji drugiej utrzymała się TVP 1 (minimalny wzrost). Trzecia była TVP 2 (wzrost o 3,4 proc.), a czwarty – Polsat (spadek o 9 procent).
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - na pozycji lidera utrzymała się Telewizja Polsat. Jej udział w rynku spadł jednak o 5,7 procent.
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lidera znalazła się TVN, która zanotowała spadek udziału w rynku o 1 procent.