Telewizja2010-03-05
21

Tylko TVP Info i Polsat News zyskały widzów

W lutym br. wśród kanałów newsowych widzów zyskały tylko TVP Info i Polsat News. W dół poszły wyniki TVN 24 i Superstacji oraz stacji biznesowych.

Liderem segmentu kanałów informacyjnych był w zeszłym miesiącu jak zwykle kanał TVP Info, który w lutym br. miał średnio 300 tys. widzów, czyli o 6,74 proc. więcej niż rok wcześniej, zaś udział stacji wzrósł z 4,09 proc. do 4,42 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. Nieduży spadek, tak jak w styczniu, zanotowała druga w zestawieniu TVN 24. Jej widownia spadła o 2,46 proc. do 182 tys. osób, a udział wyniósł 2,68 proc. (rok wcześniej 2,71 proc.).

Spory wzrost, bo wynoszący 29,78 proc., odnotował najmłodszy gracz na rynku stacji informacyjnych - Polsat News. Jego oglądalność w lutym uplasowała się na poziomie 30,6 tys. widzów, a udział wzrósł z 0,34 do 0,45 proc. Widownia czwartej w rankingu Superstacji spadła natomiast o 22,78 proc. do 12,9 tys. osób, a jej udział w rynku zmalał z 0,24 do 0,19 proc.

Porównując lutowe wyniki kanałów informacyjnych do styczniowych można zauważyć, że niższą widownię miały wszystkie stacje poza Polsat News, który zanotował minimalny wzrost liczby widzów. Natomiast pod względem udziałów straciła tylko Superstacja, bo udziały TVP Info pozostały na niezmienionym poziomie, a TVN 24 i Polsat News – wzrosły.

Zobacz tabelę


Podobnie jak w poprzednich miesiącach w lutym w dół poszła oglądalność kanałów biznesowych. Jednak najwięcej stracił nie kanał TVN CNBC Biznes, jak bywało dotychczas, ale konkurencyjna TV Biznes. Stacja biznesowa Polsatu miała w lutym br. 3 tys. widzów, czyli o 50,77 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast kanał TVN CNBC Biznes oglądało 2 tys. widzów, ale zanotował nieco mniejszy spadek – o 43,86 proc. Udziały obu kanałów spadły o połowę.

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas