We wrześniu br. prawie wszystkie kanały ogólnoinformacyjne zanotowały wzrosty oglądalności. Straciło tylko TVP Info, ale udało się tej stacji obronić pozycji lidera. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajęła TVN24.
Średnia minutowa widownia TVP Info we wrześniu br. wyniosła 208 tys. osób i była o 6,36 proc. niższa niż rok wcześniej, a udział stacji zmalał z 4,16 proc. do 3,71 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował wzrost widowni o 0,29 proc. do poziomu 167 tys. oglądających. Jednak udział tej stacji spadł z 3,12 proc. do 2,98 proc.
Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten we wrześniu br. w każdej minucie miał średnio 47 tys. widzów, czyli o 15,82 proc. więcej niż rok wcześniej - jest to jednocześnie największy wzrost w zestawieniu. Z kolei udział tej stacji wzrósł z 0,77 proc. do 0,84 proc.
Oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji poszła do góry o 11,24 proc. do 13 tys. widzów. Natomiast udział tego kanału wzrósł z 0,22 proc. do 0,24 proc.
W komercyjnej grupie 16-49 liderem była stacja TVN24 z udziałem na poziomie 2,08 proc. (spadek o 0,15 pkt. proc). Drugie miejsce zajął kanał TVP Info z wynikiem 1,76 proc. (spadek o 0,36 pkt. proc.), a trzeci był Polsat News (0,68 proc.; +0,06 pkt. proc.). Natomiast zajmująca czwartą lokatę Superstacja zanotowała tutaj wzrost udziału z 0,05 do 0,07 proc.
Zobacz tabelę
Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderujący TVN CNBC zanotował w dziewiątym miesiącu br. spadek średniej oglądalności o 6,09 proc. do 3 tys. widzów. Natomiast jego udział zmalał z 0,06 proc. do 0,05 proc. Z kolei średnia minutowa widownia TV Biznes spadła aż o 37,69 proc. i wyniosła już tylko nieco ponad 700. oglądających.
Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 7,1 tys. widzów, czyli aż o 30,49 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
Natomiast widownia TTV we wrześniu br. wyniosła 23 tys. osób. Jest to kanał społeczno-interwencyjny, który nadaje od 2 stycznia br.
We wrześniu br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało konferencję prasową z 27 września br. (931 tys. osób), w TVN24 hitem były “Fakty po Faktach” (799 tys. widzów), a w Polsat News - magazyn „Państwo w Państwie” (368 tys. widzów).