Telewizja2017-06-13
15

Udany tydzień Polsatu. 8 mln widzów meczu Polska-Rumunia

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był mecz Polska-Rumunia, a na podium znalazły się jeszcze „Barwy szczęścia” i „Fakty”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 20 do 26 marca 2017 roku, zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Rumunią, który odbył się w zeszłą sobotę. W Polsacie oglądało go średnio 7,26 mln osób (w Polsacie Sport - 726 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 50,26 proc. (Polsat Sport - około 5 proc.) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Łączna widownia wygranego przez Polaków pojedynku wyniosła 7,99 mln osób (55,3 proc. udziału).

Z danych udostępnionych przez Telewizję Polsat wynika, że najwyższą widownię zgromadziła końcówka drugiej połowy meczu, kiedy przed telewizorami zasiadło ponad 9,3 mln widzów, a co najmniej 15 minut oglądało 10,8 mln osób (dane łączne dla Polsatu i Polsatu Sport).

Rewanżowy mecz z Rumunią to już szósty eliminacyjny pojedynek reprezentacji Polski do Mundialu Rosja 2018. 4 września ub.r. odbyło się spotkanie z Kazachstanem (w Polsacie i Polsacie Sport oglądało je 6,1 mln widzów), 8 października ub.r. - z Danią (7,24 mln widzów), 11 października ub.r. - z Armenią (7,2 mln widzów), 11 listopada ub.r. - pierwszy pojedynek z Rumunią (8,5 mln widzów), a 26 marca br. - z Czarnogórą (7,74 mln widzów).

Kolejne spotkanie o punkty w eliminacjach do MŚ 2018 zagrają 1 września br. z Danią.

Drugie miejsce zajął codzienny serial „Barwy szczęścia”, który 20 marca na antenie Dwójki oglądało 2,87 mln widzów, co dało stacji 21,74 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 6 czerwca obejrzało 2,77 mln widzów (24,84 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 zgromadził 2,31 mln widzów (emisja tego samego dnia; 7. pozycja). 2,10 mln oglądających miały pokazane dzień później „Wiadomości” TVP1 (9. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj niedzielny mecz Polska-Rumunia, który w Polsacie oglądało średnio 3,31 mln osób, co dało stacji 56,41 proc. udziału (dodatkowo około 300 tys. widzów i 5 proc. udziału w Polsacie Sport).

Drugie miejsce zajęło studio wyemitowane po spotkaniu Polska-Rumunia (1,36 mln widzów; 27,48 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Fakty” (985 tys. widzów; 25,20 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,09 pkt. proc. do 12,14 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,86 proc., po jednak spadku o 0,22 pkt. proc. Na ostatnią lokatę podium spadł z kolei TVN. Udział tej stacji wyniósł 8,85 proc. (w dół o 0,38 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 6,84 proc. (- 1,23 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,43 proc. do 36,69 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (4,84 proc.; do góry o 0,02 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,70 pkt. proc. do 13,89 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,33 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,81 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 1,11 pkt. proc. do 5,61 proc.) i Jedynka (- 0,05 pkt. proc. 5,50 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy również był Polsat (do góry o 0,92 pkt. proc. do 13,56 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas