Telewizja2017-10-09
22

Udany tydzień Polsatu, coraz gorsze wyniki TVP1. 9,45 mln widzów meczu Polska-Czarnogóra

Nowym liderem rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu został Polsat, który wyprzedził TVN. Trzecie miejsce zajęła TVP2, która zwiększyła przewagę nad TVP1. Wśród poszczególnych programów największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły mecz Polska-Czarnogóra, „M jak miłość” i spotkanie Armenia-Polska - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 2 do 8 października 2017 roku, zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą, który odbył się w zeszłą niedzielę. W Polsacie oglądało go średnio 8,50 mln osób (w Polsacie Sport - 950 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 52,97 proc. (Polsat Sport - około 6 proc.) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Łączna widownia wygranego przez Polaków ostatniego eliminacyjnego pojedynku wyniosła 9,45 mln osób (około 59 proc. udziału). Jak wynika z naszej analizy jest to rekordowa oglądalność poszczególnego spotkania reprezentacji Polski w eliminacjach do przyszłorocznego mundialu.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 2 października na antenie Dwójki oglądało 5,81 mln widzów, co dało stacji 37,96 proc. udziału.

Trzeci był czwartkowy eliminacyjny mecz piłki nożnej do Mistrzostw Świata w Rosji pomiędzy Polską, a Armenią. W Polsacie oglądało go średnio 5,33 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 39,66 proc. Pojedynek ten również równolegle był transmitowany w Polsacie Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że łączna jego widownia na obu antenach wyniosła 6 mln osób (44,2 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowało się studio sportowe po meczu Polska-Czarnogóra, które w Polsacie śledziło 4,60 mln widzów (26,39 proc. udziału).

Na piątej pozycji znalazł się medyczny serial „Na dobre i na złe”, który w środowy wieczór w TVP2 śledziło 4,12 mln widzów (27,05 proc. udziału).

Tuż za czołową piątką uplasowało się reality-show „Rolnik szuka żony”. Odcinek tego programu pokazany 8 października miał 3,62 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 22,46 proc.

Kolejną lokatę zajął codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę 4 października śledziło 3,61 mln widzów (23,62 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 3 października obejrzało 3,19 mln widzów (24,05 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 zgromadził 2,47 mln widzów (emisja 8 października; 16. pozycja). Po raz pierwszy w historii tygodniowych rankingów oglądalności w grupie 4+ do top 20 nie załapały się „Wiadomości” TVP1.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,05 mln widzów; emisja 7 października w TVN; 9. pozycja w zestawieniu).

Wysoką widownię zanotował również program „The Voice of Poland”. W zeszłą sobotę talent-show śledziło 2,40 mln widzów, co dało stacji 16,34 proc. udziału w rynku. Wśród hitów tygodnia pozycja ta znalazła się na 17 miejscu.

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Polska-Czarnogóra, który w Polsacie miał 3,79 mln osób (dało to tej stacji 58,42 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął pojedynek Armenia-Polska (2,33 mln widzów; 46,19 proc. udziału), a podium uzupełnia studio sportowe przed spotkaniem Polska-Czarnogóra (2,28 mln widzów; 31,86 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze seriale „M jak miłość” (1,96 mln; 31,99 proc.) i „Na dobre i na złe” (1,37 mln; 22,79 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 2,50 pkt. proc. do 13,31 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Polsat wyprzedził TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,76 proc., po spadku o 0,34 pkt. proc.

Ostatnią lokatę podium zajęła TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,62 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,22 pkt. proc.

Z kolei średni udział sklasyfikowanej na czwartym miejscu Jedynki wyniósł 8,32 proc. (w dół o 0,51 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 39,58 proc. do 41,01 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,13 proc. (- 0,43 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował Polsat, który również i tutaj wyprzedził TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 3,36 pkt. proc. do 15,41 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 13,78 proc. (w dół o 0,41 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,25 pkt. proc. do 7,33 proc.) i Jedynka (- 0,56 pkt. proc. do 4,96 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (do góry o 2,88 pkt. proc. do 14,76 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 0,32 pkt. proc. do 12,59 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas