Telewizja2017-05-30
13

Udany tydzień Polsatu i stacji newsowych, hitami seriale TVP2

Ranking najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w zeszłym tygodniu zdominowały seriale TVP2: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”. W czołówce znalazła się również jedna z części tegorocznego Polsatu SuperHit Festiwal. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 22 do 28 maja 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,36 mln widzów, co przełożyło się na 36,10 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który dwa dni później na antenie Dwójki oglądało 4,18 mln widzów, co dało stacji 27,49 proc. udziału.

Podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” Dwójki (3,75 mln widzów; 26,63 proc. udziału; emisja 23 maja).

Oczko niżej znalazła się jedna z niedzielnych części tegorocznego Polsatu SuperHit Festiwal, który odbywał się w zeszły weekend. Oglądało ją średnio 3,56 mln widzów (27,24 proc. udziału).

Czołową piątkę uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”, który w środowy wieczór w TVP2 śledziło 3,32 mln widzów (22,48 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 24 maja obejrzało 2,79 mln widzów (22,47 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 zgromadził 2,58 mln widzów (emisja tego samego dnia; 9. pozycja). 2,31 mln oglądających miał pokazany 25 maja „Wiadomości” telewizyjnej Jedynki (12. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 1,71 mln osób (30,74 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął Polsat SuperHit Festiwal 2017 (1,70 mln widzów; 30,17 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” (1,42 mln widzów; 24,94 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Na dobre i na złe” (1,24 mln; 21,78 proc.) i „Kuchenne rewolucje” (1,07 mln; 19,77 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,29 pkt. proc. do 12,37 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,59 proc., po spadku o 0,38 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,79 proc. (do góry o 0,09 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8 proc. (+ 0,06 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,69 proc. do 38,75 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (5,12 proc.; do góry o 0,50 pkt. proc.).
Udany tydzień zanotowały również pozostałe główne stacje newsowe: TVP Info (3,47 proc.; + 0,26 pkt. proc.) i Polsat News (1,25 proc.; + 0,18 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został Polsat, który awansował z miejsca drugiego. Udział tej stacji zwiększył się o 1,55 pkt. proc. do 14,02 proc.

Wynik TVN, który spadł na drugą lokatę, uplasował się na poziomie 12,84 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,85 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,10 pkt. proc. do 6,48 proc.) i Jedynka (5,06 proc.; bez zmian).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (do góry o 1,48 pkt. proc. do 13,76 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas