Telewizja2017-09-04
18

Udany tydzień TVP2, hitami mecz Dania-Polska, „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony”

W minionym tygodniu największą widownię zgromadził piłkarski mecz Dania-Polska, a na podium znalazły się jeszcze serial „M jak miłość” i reality-show „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji liderem był Polsat, a duży wzrost oglądalności zanotowała TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 21 do 27 sierpnia 2017 roku, zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Danią, który odbył się w 1 września. W Polsacie oglądało go średnio 5,92 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 39,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Pojedynek ten równolegle był transmitowany w Polsacie Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że łączna jego widownia na obu antenach wyniosła 6,6 mln osób (40 proc. udziału), a minutowy zasięg - 11,5 mln osób.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 29 sierpnia br. na antenie Dwójki oglądało 4,82 mln widzów, co dało stacji 34,22 proc. udziału.

Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”, który 3 września br. na antenie Jedynki oglądało 3,58 mln widzów, co dało stacji 24,23 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się serial „Dziewczyny ze Lwowa” z 2 września br. Produkcję tę w Jedynce śledziło 2,97 mln widzów (19,37 proc. udziału).

Pierwszą piątkę uzupełnia mecz Mistrzostw Europy w siatkówce mężczyzn pomiędzy Polską, a Estonią, który odbył się w zeszły poniedziałek. W Polsacie oglądało go średnio również 2,97 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 20,89 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 28 sierpnia obejrzało 2,91 mln widzów (26,91 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,39 mln widzów (emisja 3 września; 16. pozycja). 2,12 mln oglądających miał pokazany tego samego dnia „Teleexpress” TVP1 (18. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Dania-Polska, który w Polsacie oglądało średnio 2,70 mln osób, co dało stacji 44,85 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,59 mln widzów; 29,97 proc. udziału), a podium uzupełnia mecz Polska-Słowenia (1,43 mln widzów; 25,19 proc. udziału).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,55 pkt. proc. do 11,21 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,72 proc., po spadku o 0,25 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,48 proc. (do góry o 0,45 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazła się TVP2, której średni udział wyniósł 8,48 proc. (+ 1,49 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 35,18 proc. do 36,32 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia newsowy kanał TVN24. Jego średni udział wyniósł 4,29 proc. (- 0,39 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,58 pkt. proc. do 12,75 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,62 proc. (w dół o 0,60 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 1,38 pkt. proc. do 6,78 proc.) i Jedynka (+ 0,46 pkt. proc. do 5,29 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był Polsat (w dół o 0,75 pkt. proc. do 12,65 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas