Telewizja2013-12-17
2

„Ugotowani” liderem rynku telewizyjnego. 27 mln zł z reklam

Piąta seria programu „Ugotowani” przyciągała średnio przed telewizory 2,46 mln widzów. TVN w paśmie emisji reality-show zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 26,76 mln zł.

„Ugotowanych 5” na antenie TVN oglądać można było w niedziele o godz. 18.00 w okresie od 8 września do 14 grudnia br.

Średnia widownia reality-show wyniosła 2,46 mln osób, co przełożyło się na 17,68 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 23,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Zobacz tabelę

 

Emitowana jesienią 2012 roku w TVN trzecia seria „Ugotowanych” miała podobne wyniki oglądalności. Średnia widownia reality-show wynosiła wówczas 2,47 mln osób, a udział był wyższy i uplasował się na poziomie 18,28 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 24,92 proc. w grupie komercyjnej.

Natomiast w porównaniu do odcinków pokazywanych wiosną br. kulinarny program zyskał 120 tys. osób. Wówczas reality-show gromadziło przed ekranami 2,34 mln oglądających przy udziale wynoszącym odpowiednio 17,77 proc. i 23,94 proc. (zobacz te dane).

W czasie emisji „Ugotowanych 5” stacja TVN była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, która w tym czasie nadawała gł. powtórki „Komisarza Alexa”, program rozrywkowy „Jaka to melodia?”, serial „Klara i Franciszek” oraz „Pogotowie rachunkowe”, co przełożyło się na 16,59 proc. udziału. Trzeci w kolejności był Polsat (film fabularny, „Nasz nowy dom” zobacz dane o jego widowni, programy kabaretowe oraz początek „Wydarzeń”; 11,40 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”, „Sport Telegram”, „Pogoda” i „Dzięki Bogu już weekend”; 10,47 proc.).

Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już zdecydowanym liderem rynku, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.

Oglądalność „Ugotowanych 5” na tle konkurencji

Zobacz tabelę


Cennikowe przychody reklamowe TVN z 15 odcinków piątej edycji reality-show wyniosły 26,76 mln zł. Z kolei 12 odcinków czwartej serii programu z reklam przyniosło ok. 20,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W listopadzie br. telewizja TVN rozpoczęła zdjęcia do szóstego sezonu „Ugotowanych”. Nowe odcinki kulinarnego reality-show widzowie zobaczą wiosną 2014 roku (więcej na ten temat).

Autor:mk

Więcej informacji:Ugotowani, TVN

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas