Drugi sezon formatu paradokumentalnego „Ukryta prawda” zapewnił TVN pozycję lidera wśród wszystkich widzów i drugie miejsce w grupie komercyjnej. Podniósł też widownię stacji względem ub.r. i przyniósł 57 mln zł z reklam.
„Ukryta prawda 2” nadawana była w TVN w dni powszednie o 18.00, począwszy od 3 września br. do 17 listopada br. Jej oglądalność wyniosła 2,41 mln widzów, co zapewniło stacji 20,70 proc. udziału w grupie 4+ i 20,16 proc. w grupie 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Serial poprawił wyniki stacji w porównaniu do analogicznego okresu ub.r., gdy TVN w paśmie między 18.00 a 19.00 miał 2,21 mln widzów, a jego udział wynosił odpowiednio 18,92 proc. i 17,84 proc. Wówczas kanał pokazywał serial „Prosto w serce” i „Detektywów”.
Druga edycja miała też więcej widzów niż pierwsza pokazywana wiosną br. o godz. 17.00, która gromadziła średnio 2,02 mln widzów przy udziale na poziomie 20,81 proc.
Największą widownię w jesiennej serii miał odcinek nadany 16 listopada br. Oglądało go 3,15 mln widzów, a jego udział wyniósł 23,62 proc. Wszystkie trzy topowe wydania przekroczyły granicę 3 mln oglądających.
W paśmie nadawania „Ukrytej prawdy” TVN zajął pozycję lidera w grupie wszystkich widzów. Drugie miejsce w tym paśmie należało do Polsatu, który emitował wówczas „Pierwszą miłość” i „Wydarzenia” i miał 18,93 proc. udziału. Trzecia była TVP1 („Klan”, „Wszystko przed nami”, „Galeria”; 17,21 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”, „Sport”, „Pogoda”, „Jeden z dziesięciu”; 12,37 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej TVN był wiceliderem za Polsatem, którego udział wyniósł 24,42 proc.
Wpływy reklamowe z odcinków drugiej serii wyniosły 56,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
2. sezon "Ukrytej prawdy", Cezary Piwowarski/TVN
“Ukryta prawda” to format z gatunku scripted-docu, który w realistyczny sposób przedstawia historie z życia wzięte. Trzeci sezon programu produkowanego przez Constantin Entertainment trafi na antenę TVN wiosną 2013 roku.
Top 3 odcinki „Ukrytej prawdy 2”
Zobacz tabelę
Oglądalność formatu na tle konkurencji