Reklama2009-07-05
0

Unilever zmiejsza wydatki na reklamę

Firma Unilever uruchomiła globalny przegląd swoich zobowiązań wzakresie planowania i zakupu mediów.

Przegląd obejmuje prawie wszystkie lokalne budżety medialnebrytyjsko-holenderskiego koncernu rolno-spożywczego ikosmetycznego, podał Adweek. Większość z nich obsługuje dom mediowyMindshare, w tym na rynku amerykańskim i brytyjskim.

W 2008 roku Unilever tylko w USA wydał na reklamy 640 milionówdolarów. W Wielkiej Brytanii roczne wydatki w tym zakresie sięgająpoziomu 240 milionów dolarów, a w całej Europie 1 miliarda dolarów.Z kolei w skali globalnej koncern wydaje ponad 7 miliardów dolarówrocznie na reklamę i promocje.

Oprócz Mindshare, Unilever obsługiwany jest także przez innenależące do WPP Group domy mediowe, jak również agencje należące doOmnicom i Interpublic. Wszystkie trzy wymienione holdingi zostałyzaproszone do ponownego ubiegania się o medialne budżety koncernuna poszczególnych rynkach, wśród których są m.in. Ameryka Północna,Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Holandia,Polska, Rosja, Indie i Chiny.

Autor:km

Więcej informacji:Unilever

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas