Technologie2016-09-26
12

UOKiK sprawdza, czy Orange, Play, Plus i T-Mobile mają prawo kasować niewykorzystane środki klientom prepaidowym

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaczął postępowania przeciw czterem największym operatorom telekomunikacyjnym: Orange Polska, P4, Polkomtelowi oraz T-Mobile Polska. Chodzi o niezwracanie niewykorzystanych środków klientom ofert na kartę.

UOKiK ma wątpliwości co do tego, że najwięksi operatorzy telekomunikacyjni po upływie ważności konta prepaidowego nie zwracają konsumentom niewykorzystanych środków. Jeżeli w ciągu wyznaczonego terminu klient nie wykupi kolejnego doładowania przedłużającego działanie numeru, niewykorzystane środki przepadają następnego dnia po upływie okresu, w którym mógł wykonywać połączenia.

- Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta - ocenia Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Według UOKiK-u takie działanie operatorów ma tym większe znacznie, że w segmencie usług prepaidowych często wprowadzane są nowe promocje, a klienci nie są związani z sieciami umową abonamentową na określony czas. Ponadto w takich krajach jak Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja i Hiszpania niewykorzystane środki są zwracane klientom po upłynięciu ważności numeru na kartę.

W lipcu br. UOKiK zaczął postępowanie wyjaśniające, czy Polkomtel Orange Polska i T-Mobile Polska w prawidłowy sposób udostępniają użytkownikom nagrania ich rozmów z obsługą klienta. Natomiast na początku września podjął postępowanie w sprawie płatnych usług „Granie na Czekanie” / „Szafa Gra” oraz „Prenumerata”, które po okresie darmowym świadczone są automatycznie przez T-Mobile Polska.

Od lipca br., w związku z wejściem w życie ustawy antyterrorystycznej wprowadzającej obowiązek rejestracji nowych i dotychczasowych numerów na kartę, wszyscy czołowi operatorzy reklamowali oferty promocyjne dla klientów taryf prepaidowych.

Autor:tw

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas