Internet2015-12-04
8

UOKiK zblokował e-sklep Standardgsm.com za wprowadzanie klientów w błąd i odsyłanie ich do Urzędu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów doprowadził do zablokowania sklepu internetowego Standardgsm.com z telefonami komórkowymi. Powody to m.in. sprzeczne z prawem zapisy w regulaminie, wprowadzające w błąd informacje o cenach oraz… kierowanie niezadowolonych klientów do UOKiK-u.

UOKiK zajął się działaniem Standardgsm.com po licznych sygnałach od użytkowników tego e-sklepu, oferującego telefony komórkowe z dużymi rabatami cenowymi.

Urząd ustalił, że treści zawarte na stronie i w regulaminie są sprzeczne z prawem, m.in. brakuje informacji, że podawane ceny telefonów nie uwzględniają cła i podatków, nie wiadomo także, jaka firma je sprzedaje. Ponadto klienci, którzy zapłacili za produkt, ale go nie otrzymali, pod wyjaśnienia byli odsyłani do… UOKiK-u (jako adres kontaktowy zapisano e-mail jednego z departamentów Urzędu). W komunikacie Urząd podkreśla, że nigdy nie pośredniczy w transakcjach między konsumentem a przedsiębiorcą.

Właściciel serwisu nie zareagował na wezwanie do zmienienia treści sprzecznych z prawem. W tej sytuacji UOKiK wystąpił do firmy hostingowej o zablokowanie dostępu do strony.

Urząd zaznacza, że mimo zwieszenia działalności Standardgsm.com jego właściciel musi wywiązać się ze wszystkich zawartych transakcji (każde zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 30 dni od zakupu, chyba że umowa przewiduje inny termin). Natomiast klienci, którzy zapłacili za produkty, ale ich nie otrzymali, powinni  zawiadomić o tym policję lub prokuraturę.

W związku z sygnałami napływającymi od konsumentów UOKiK rozważa też zawiadomienie prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez właściciela Standardgsm.com.

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas