Technologie2020-04-28
9

Duża awaria internetu w UPC. "Problemy techniczne spowodowały krótkotrwałe trudności z dostępem"

Abonenci UPC Polska w poniedziałek po południu i wieczorem nie mogli połączyć się z internetem i masowo zgłaszali awarię sieci. Problem dotyczył kilku krajów w Europie. - Problemy techniczne, których doświadczyliśmy w poniedziałek wieczorem, spowodowały okresowe, krótkotrwałe trudności z dostępem do internetu. Nasi inżynierowie zidentyfikowali źródło problemów i wdrożyli konfigurację, która je wyeliminowała - opisuje rzecznik prasowy UPC Polska.

Kłopoty zaczęły się po południu. Jak podaje serwis DownDetector.pl, największe problemy z siecią UPC Polska były od godz. 18 w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Bydgoszczy i Lublinie.

Do godz. 22.00 UPC Polska nie ogłosiło komunikatu w sprawie przyczyn awarii i terminu jej usunięcia na żadnym ze swoich profili w mediach społecznościowych, ani na stronie biura prasowego.

W odpowiedzi na mnożące się pytania użytkowników na Facebooku i Twitterze, odpowiadano z oficjalnego profilu UPC, iż trwają prace nad przywróceniem połączenia z siecią i mają się one zakończyć około godz. 23.00. Zaznaczano jednak, ze te ramy czasowe mogą ulec zmianie.

Wieczorem zgłoszeń od zaniepokojonych użytkowników na stronie DownDetector.pl było ponad 10 tys. Operator z powodu przeciążenia łączy nie był też w stanie odpowiadać na pytania o termin przywrócenia połączeń za pośrednictwem swojej infolinii telefonicznej.

Awaria internetu od UPC miała zasięg europejski. Jak pisze „Gazeta Wyborcza” doniesienia o awariach u tego operatora spływały także z Węgier,  Słowacji, Szwajcarii, Rumunii, Niemiec i Czech.

- Problemy techniczne, których doświadczyliśmy w poniedziałek wieczorem, spowodowały okresowe, krótkotrwałe trudności z dostępem do internetu. Nasi inżynierowie zidentyfikowali źródło problemów i wdrożyli konfigurację, która je wyeliminowała, by zapewnić stabilne, niezakłócone funkcjonowanie usługi w przyszłości - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl we wtorek Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska. - Za wszelkie niedogodności przepraszamy - zaznaczył.

Na koniec ub.r. UPC Polska miało 1,484 mln klientów, po wzroście o 18,2 tys. w ciągu kwartału. Najpopularniejszymi usługami operatora są telewizja i internet, natomiast ubyło użytkowników telefonii stacjonarnej. Firma zanotowała wzrost przychodów o 2,5 proc. do 1,63 mld zł.

Autor:jk

Więcej informacji:UPC, internet stacjonarny, awaria

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas