Telewizja2009-11-09
0

UPC ma już ponad 200 tys. abonentów telewizji cyfrowej

Sieć kablowa UPC Polska ma obecnie 200 tys. abonentów telewizjicyfrowej - podał operator w komunikacie. To cztery razy więcej niżw analogicznym okresie ubiegłego roku.

Z raportu kwartalnego wynika, że na koniec września br. liczbaklientów telewizji cyfrowej UPC wynosiła dokładnie 193,9 tys. Wsumie z usług telewizyjnych operatora korzysta 1 mln abonentów iliczba ta nie zmienia się od lat.

Z kolei liczba klientów usługi dostępu do internetu na koniecIII kw. wyniosła 437,8 tys., co oznacza wzrost o 22 proc. wstosunku do III kw. 2008 roku. Podobny wzrost, wynoszący 21 proc.,nastąpił też w przypadku telefonii stacjonarnej, z której na koniecwrześnia br. korzystało 168,6 tys. abonentów UPC.

We wrześniu firma wprowadziła na rynek internet szerokopasmowynowej generacji - UPC Fiber Power, dostępny w czterech opcjach: 8Mb/s, 25 Mb/s, 50 Mb/s i 120 Mb/s. Natomiast w grudniu br. planujeudostępnić klientom usługę wideo na żądanie (więcej na tentemat).

UPC Polska jest częścią grupy Liberty Global. Według UrzęduKomunikacji Elektronicznej (UKE), udział spółki w polskim rynkudostawców internetu szerokopasmowego wynosił w 2008 r. 6,8 proc. ibył największy wśród dostawców telewizji kablowej. Jej udział wrynku telefonii stacjonarnej wynosił 1,4 proc.

Autor:pp

Więcej informacji:UPC, UPC Polska

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas