Sieć UPC Polska na koniec czerwca br. miała o 13 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. Cały czas przybywa jednak klientów poszczególnych usług, najmocniej zyskuje telewizja cyfrowa.
Na koniec I półrocza br. UPC Polska obsługiwało 1 436 600 klientów, co oznacza spadek o 12,9 tys. osób względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,89 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora. Mniejszy spadek liczby klientów operatora niż w poprzednich okresach wynikał m.in. z zakupu lokalnego operatora Telco Lublin, co nastąpiło w maju br. (więcej na ten temat).
Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią bez zmian klienci usługi telewizyjnej, których na koniec czerwca br. było 1 213 200. To jednak mniej aż o 58,3 tys. niż rok wcześniej (spadek o 4,59 proc.).
Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I półrocza br. UPC Polska obsługiwała już 886,8 tys. klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 9,55 proc.) oraz 326,4 tys. użytkowników wersji analogowej (spadek o 29,35 proc.).
Zobacz tabelę
Z kolei liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC wyniosła już 958,1 tys., co oznacza wzrost o 8,88 proc. Operator podaje, już blisko 80 proc. klientów internetu dysponują szybkością pobierania danych 30 Mb/s i wyższą.
O 5,84 proc. wzrosła natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec czerwca br. operator miał już 535 tys. takich abonentów.
Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 czerwca br. korzystali z 2 706 300 mln usług (rok wcześniej z 2 657 000 mln).