Telewizja2015-08-06
3

UPC ma mniej abonentów. Ponad milion klientów internetu

Sieć UPC Polska na koniec czerwca br. miała o 18 tys. abonentów mniej niż rok wcześniej. Dalej rosła liczba klientów telewizji cyfrowej, telefonii i internetu, z którego korzysta już ponad milion użytkowników.

Na koniec I półrocza br. UPC Polska obsługiwało 1 418 400 klientów, co oznacza spadek o 18,2 tys. osób względem okresu rok wcześniej, czyli o 1,27 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora.

Największą część bazy abonenckiej UPC stanowią bez zmian klienci usługi telewizyjnej, których na koniec czerwca br. było 1 184 800. To jednak mniej o 28,4 tys. niż rok wcześniej (spadek o 2,34 proc.).

Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I półrocza br. UPC Polska obsługiwała już 925,5 tys. klientów  telewizji cyfrowej (wzrost o 4,36 proc.) oraz 259,3 tys. użytkowników wersji analogowej (spadek o 20,56 proc.).

Zobacz tabelę

Z kolei liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC wyniosła już 1 010 700, co oznacza wzrost o 5,49 proc. Operator podaje, już 85,5 proc. klientów internetu dysponują szybkością pobierania danych 30 Mb/s i wyższą.

O 6,41 proc. wzrosła natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec czerwca br. operator miał już 569,3 tys. takich abonentów.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 czerwca br. korzystali z 2 764 800 usług (rok wcześniej z 2 706 300).

Autor:pp

Więcej informacji:UPC, UPC Polska

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas