Telewizja2014-11-07
3

UPC ma ponad 900 tys. klientów telewizji cyfrowej i prawie milion internautów

Na koniec III kwartału br. z usług UPC Polska korzystało o 14 tys. klientów mniej niż rok wcześniej. Spółka ma już ponad 900 tys. abonentów telewizji cyfrowej, a liczba klientów jej usługi internetowej zbliża się już do miliona.

Sieć UPC Polska na dzień 30 września br. obsługiwała 1 420 600 klientów, co oznacza spadek o 13,9 tys. osób względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,97 proc. - wynika z raportu kwartalnego Liberty Global, właściciela operatora.  Spadek całkowitej liczby abonentów operator tłumaczy wygaśnięciem umów dotyczących pakietów spółdzielczych.

Na koniec września br. UPC Polska miało 1 194 200 użytkowników usług telewizyjnych. To mniej  o 56,6 tys. niż rok wcześniej (spadek o 4,53 proc.). Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec III kwartału br. sieć obsługiwała już 902,8 tys. klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 9,7 proc.). Z kolei liczba użytkowników wersji analogowej spadła aż o 31,88 proc. do 219,4 tys. egz.

Zobacz tabelę


Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec września br. wyniosła już 970 tys., co oznacza wzrost o 9,2 proc. Operator podaje, że do poziomu 81 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej.

O 5,46 proc. poszła do góry natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec września br. operator miał już 544,4 tys. takich abonentów.

Łącznie klienci sieci UPC Polska na dzień 30 września br. korzystali z 2 708 700 mln usług (rok wcześniej z 2 655 400).

Autor:pp

Więcej informacji:UPC, UPC Polska

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas