Telewizja2015-05-08
0

UPC Polska ma już milion klientów internetu

W I kwartale br. sieć UPC Polska przekroczyła milion abonentów usługi internetowej. Do tego progu zbliża się też liczba użytkowników telewizji cyfrowej. Jednak łączna liczba klientów operatora, mimo przejęć, spadła w ciągu roku o 6 tys. 

Sieć kablowa UPC Polska na koniec marca br. obsługiwała 1 425 200 klientów, co oznacza spadek o 5800 abonentów względem okresu rok wcześniej, czyli o 0,41 proc. - wynika z raportu opublikowanego przez Liberty Global, właściciela operatora.

Spółka ma nieco mniej klientów mimo realizowanych w ub.r. akwizycji. W maju ub.r UPC przejęło operatora Telco Lublin, świadczącego w sumie 16 tys. usług, zaś w grudniu ub.r. kupiło spółkę telekomunikacyjną Azart-Sat, sprzedającą klientom 19 tys. usług.

Zobacz tabelę

Na dzień 31 marca br. UPC Polska miała 1 188 300 użytkowników usług telewizyjnych. To mniej o 33 200 niż rok wcześniej (spadek o 2,72 proc.). Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I kwartału br. sieć obsługiwała już 921,7 tys. klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 6,16 proc.). Z kolei liczba użytkowników telewizji analogowej spadła o 24,54 proc. do 266,6 tys.

Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec I kwartału br. wyniosła już 1 mln 4 tys., co oznacza wzrost w ciągu roku o 7,55 proc. Operator podaje, że odsetek klientów posiadających dostęp do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej przekroczył już poziom 85 proc.  O 6,24 proc. poszła do góry natomiast liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC. Na koniec marca br. sieć miała już 559,9 tys. takich abonentów.

Łącznie klienci UPC Polska na dzień 31 marca br. korzystali z 2 752 200 usług (rok wcześniej 2 682 000).

Autor:PP

Więcej informacji:UPC Polska, liczba abonentów

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas