Telewizja2016-08-08
4

UPC Polska ma więcej klientów telewizji cyfrowej, internetu i telefonii

W II kwartale br. sieć UPC Polska zanotowała wzrost liczby użytkowników telewizji cyfrowej, telefonii stacjonarnej oraz abonentów usług internetowych. Łączna liczba klientów operatora wzrosła w ciągu roku o 15,8 tys. - wynika z raportu opublikowanego przez Liberty Global, właściciela operatora.

Sieć UPC Polska na koniec czerwca br. obsługiwała 1 434 200 klientów, co oznacza wzrost o 15 800 abonentów względem okresu rok wcześniej, czyli o 1,1 proc.

Na dzień 31 czerwca br. UPC Polska miała 1 204 100 użytkowników usług telewizyjnych. To więcej o 19 400 niż rok wcześniej (wzrost o 1,6 proc.). Abonenci cały czas migrują z oferty analogowej do cyfrowej. Na koniec I kwartału br. sieć obsługiwała już 979,7 tys. klientów telewizji cyfrowej (wzrost o 54,3 tys., czyli o 5,54 proc.). Z kolei liczba użytkowników telewizji analogowej spadła o 15,55 proc. do 224,3 tys.

Liczba korzystających z szerokopasmowego internetu UPC na koniec II kwartału br. wyniosła 1 mln 78,1 tys., co oznacza wzrost w ciągu roku o 67,4 tys., czyli o 6,25 proc. - Dzięki konsekwentnym inwestycjom w rozbudowę zasięgu nowoczesnej sieci, ponad 87 proc. klientów UPC korzysta z internetu o prędkości powyżej 30 mb/s, a z potrójnej usługi korzysta już ponad 38,3 proc. wszystkich klientów - podaje Liberty Global.

O 49,2 tys. w stosunku do ubiegłego roku poszła do góry liczba klientów telefonii stacjonarnej UPC - na koniec czerwca br. sieć miała już 618,5 tys. takich abonentów. To wzrost o blisko 8 proc.

Łącznie klienci UPC Polska na dzień 31 czerwca br. korzystali z 2 900 700 usług (rok wcześniej wskaźnik RGU wynosił 2 764 700).

Zobacz tabelę

Autor:lb

Więcej informacji:UPC Polska, Liberty Global

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas