Telewizja2012-05-11
1

UPC Polska: mniej klientów tv analogowej, więcej tv cyfrowej, internetu i telefonii

Sieć kablowa UPC Polska (Liberty Global, Inc.) razem z przejętą niedawno Aster na koniec I kwartału br. miała 1 492 900 abonentów. Wzrosła liczba klientów UPC korzystających z telewizji cyfrowej, internetu i telefonii.

Przez I kwartał br. łączna liczba abonentów UPC Polska minimalnie spadła - o 4,1 tys. Wynika to głównie z faktu, że sieć straciła 49,3 tys. klientów analogowej telewizji, których na koniec marca obsługiwała 678 tys.

W przypadku pozostałych usług UPC Polska zanotowała wzrosty bazy abonenckiej. I tak sieć miała 662,7 tys. klientów telewizji cyfrowej - o 29,7 tys. więcej niż na koniec ub.r. Liczba abonentów internetu szerokopasmowego zwiększyła się przez kwartał o 13,5 tys. - do 800,3 tys., a telefonii o 31 tys. - do 396,2 tys.

W I kwartale br. UPC Polska pozyskała 11,9 tys. klientów biznesowych (z segmentu małych firm, tzw. SOHO), z których 11 tys. wykupiło dostęp do internetu, a po 6,9 tys. - do telewizji cyfrowej i telefonii.

Mimo że ogólna liczba klientów UPC spadła w skali kwartału, wzrosła łączna liczba usług świadczonych przez sieć - o 42,8 tys., do poziomu 2 537 200.

W komunikacie UPC Polska zwraca uwagę, że w I kwartale br. skonsolidowała swoją ofertę z przejętą na początku b.r. siecią Aster. I tak operator m.in. podniósł prędkości internetowe klientom Aster (więcej na ten temat) oraz udostępnił im swoją ofertę dla firm UPC Biznes (więcej o tym). „Od marca br. wszyscy dotychczasowi klienci Aster mogą już korzystać z pełnej oferty usług UPC” - podkreśla spółka.

Autor:tw

Więcej informacji:UPC Polska, UPC

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas